Autóbusztípusok

 

Általában

Szállítási kapacitása 50-170 fő járművenként .

  Előnyök

 Hátrányok

 

 

MAN Lions´s City EEV 3T típus

 

Egy kalsszikus MAN érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Evopro Modulo C68E

 

Végre üzembe állt Budapesten egy teljesen elektromos városi busz. Mi természetesen minden részletében megszaglásztuk és tapasztalatunk közzé tesszük A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Karsan Atak

 

Oly sok év után végre megoldódni látszik a Várbusz (IK405 kiváltás) mizériája. Mi természetesen minden részletében megszaglásztuk az új minibuszt és tapasztalatunk közzé tesszük. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon és ezen az oldalon olvashatsz.

 

Mercedes-Benz Citario CNG

 

Mivel jó néhány használt darabot vásárolt belőle a BKV, ezért célszerűnek tartottuk megszaglászni ezeket a járműveket. Ráadásul ezek a járművek tiszta CNG üzemanyaggal működnek, így külön figyelmet érdemelnek. A dolgunk viszont nehéz, mert a tesztjárművek erősen leharcoltak, ezért interpolálnunk kell az eredeti képességek felméréséhez. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

  • Tiszta CNG üzemanyaggal működik.
  • Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
  • Utasbarát.
  • Vezetőbarát.
  • Méretét tekintve nagy városi busz.
  • Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
  • Menetstabilitása megfelelő.
  • Gyorsulási karakterisztikája utasbarát.
  • EURO 3 környezetvédelmi besorolású motorral van felszerelve.
  • Motorja megfelelő teljesítményű és dinamikájú.
  • Meghajtási és fékrendszere alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
  • Autóbuszhoz mérten utastere csendes.
  • A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.

Hátrányok

  • Sajnos a járművek igen leharcolt állapotban vannak.
  • Kültéri motorzaja nincs rendesen csillapítva.
  • Motroja a járda oldalán helyezkedik el, így jelentősen növeli a motorzaj hatását.
  • Mérete miatt könnyű "járdázni" vele.

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Mercedes-Benz Citario G Hybrid

 

Végre érkezett hozzánk egy rendkívül korszerű városi busz, sajnos nem Budapestre hanem Kecskemétre. Ezért kerülhetett rendhagyóan erre az oldalra, és ezért engedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

  • Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
  • Utasbarát.
  • Vezetőbarát.
  • Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
  • Menetstabilitása megfelelő.
  • Gyorsulási és lassulási karakterisztikája kiemelten utasbarát.
  • EURO 5-nél jobb BlueTec motorral van felszerelve.
  • Meghajtási és fékrendszere alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
  • Autóbuszhoz mérten utastere csendes.
  • Eloszott láncolt hibrid technológiája magas konfortfokozatú utazást tesz lehetővé.
  • Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
  • A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.

Hátrányok

  • Láncolt hibrid hajtása miatt végsebssége limitált (nem alkalmas helyközi üzemre).

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

Mercedes-Benz Conecto G E6

 

Egy figyelemre méltó Merci érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Volvo 7900 Hybrid típus

 

Egy figyelemre méltó kevert-hibrid hajtású Volvo érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

VanHool AG300 NEW

 

Kissé meglepődtünk amikor a régi változat mellé megérkezett néhány új (new) AG 300-as jármű is. Így enegedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Ikarus 127V2 típus

 

Egy vadiúj Ikarusz kopogtat a kapuk előtt. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

MAN Lions´s City EURO 6 típus

 

Egy igazi korszerű MAN érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Volvo 7900 típus

 

Ismét egy Volvo ´nagyfiú´ érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

VanHool A330 New CNG

 

Ismét egy VanHool érkezett hozzánk, és nem is akármilyen. Így nagyon érdekes tesztnek nézünk elébe. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Mercedes-Benz Citario C2 EEV

 

Végre érkezett Budapestre egy valóban új tervezésű és gyártású városi busz, amivel nagy számban és hosszú távon együtt kell majd élnünk ezért engedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

VanHool AG300

 

Mivel érkezése történelmi pillanat a Magyar közösségi közlekedés történetében enegedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon és  ezen az oldalon olvashatsz.

 

VanHool A300

 

Ismét egy VanHool érkezett hozzánk ráadásul több példányban napi használatra. Így talán duplán érdekes tesztnek nézünk elébe. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Mercedes CITRARIO O 530 típus

 

Mivel jó néhány használt darabot vásárolt belőle a BKV, ezért célszerűnek tartottuk megszaglászni ezeket a járműveket. A dolgunk viszont nehéz, mert a tesztjárművek erősen leharcoltak, ezért interpolálnunk kell az eredeti képességek felméréséhez.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Volvo 7700 típus

 

Ez már valódi alacsonypadlós korszerű európai jármű. A részleteket lásd ezen az oldalon.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Man SL 223 típus

 

Ez már valódi korszerű európai jármű. Érdekessége, hogy csak az első két ajtón

talál az utas alacsonypadlót, a hátsónál a meghajtás miatt megemelték az utastér szintjét.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

Volvo Alfa Localo típus

 

Ez már valódi korszerű európai jármű. Érdekessége, hogy csak az első két ajtón talál az

utas alacsonypadlót, a hátsónál a meghajtás miatt megemelték az utastér szintjét így csak félig tekinthető alacsonypadlósnak.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Ikarusz 412 típus

 

Ez már valódi alacsonypadlós korszerű európai jármű EU2-es motorral szerelve.

A tervezők különösen ügyeltek arra hogy csendes legyen.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

Ikarusz 435 típus

 

Középpadlós jármű, a 415 csuklós változata.

  Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

Ikarusz 415 típus

 

Középpadlós jármű, a 435 kéttengelyes változata.

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

 

Ikarusz 405 típus

 

Alapvetően kis forgalmú járatokra tervezték. Kis súlya és mérete alkalmassá teszi speciális szállatási feladatok ellátására (például várbusz).

Előnyök

Hátrányok

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

Ikarusz 280 felújított

 

 Mindenekelőtt leszögeznénk, hogy nagy tisztelettel tekintünk a BKV szakemberinek munkájára akik a meglehetősen koros és elavult járműállományból ésszel, szívvel és munkával megpróbálnak valamit kihozni.

 Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait, de a hajtás minőségére nagy befolyással bírnak.Sajnos a felújítás az alapvető problémákon sajnos nem változtat. Örömmel látjuk, hogy az utastér alatti motor meleglevegőjét és az oda beszoruló kipufogógázt egy utólag vágott szellőzőcsatornán vezetik el. Ez környezet- és egészségvédelmi szempontból fontos lépés. Sajnos az újonnan beszerelt ülések egyre rosszabbak ahogyan haladunk előre az időben. Burkolatuk minősége egyre gyengébb. A legfőbb probléma azonban, hogy az üléseket áthelyezik de rosszul. Az utasoknak egyre kevesebb helye van, az ülések közötti holttér pedig egyre nagyobb. Ennek okát nem értjük. Előrelépés, hogy több ajtónál is kiszerelték a lépcsőt középen kettévágó korlátot. Ettől kényelmesebb lett a fel és leszállás.

Előnyök

  • Megfelelő méretű ülések és utastér.
  • Strapabíró.
  • Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.

Hátrányok

  • Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
  • A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
  • Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja magas.
  • Környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót (zaj, égéstermék elvezetés).

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

  

Ikarusz 260 felújított

 

 Mindenekelőtt leszögeznénk, hogy nagy tisztelettel tekintünk a BKV szakemberinek munkájára akik a meglehetősen koros és elavult járműállományból ésszel, szívvel és munkával megpróbálnak valamit kihozni.

Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait, de a hajtás minőségére nagy befolyással bírnak. A képen épp egy olyan jármű látható ami teljes motor és váltó cserén ment keresztül.Sajnos a felújítás az alapvető problémákon sajnos nem változtat. Örömmel látjuk, hogy az utastér alatti motor meleglevegőjét és az oda beszoruló kipufogógázt egy utólag vágott szellőzőcsatornán vezetik el. Ez környezet- és egészségvédelmi szempontból fontos lépés. Sajnos az újonnan beszerelt ülések egyre rosszabbak ahogyan haladunk előre az időben. Burkolatuk minősége egyre gyengébb. A legfőbb probléma azonban, hogy az üléseket áthelyezik de rosszul. Az utasoknak egyre kevesebb helye van, az ülések közötti holttér pedig egyre nagyobb. Ennek okát nem értjük. Előrelépés, hogy több ajtónál is kiszerelték a lépcsőt középen kettévágó korlátot. Ettől kényelmesebb lett a fel és leszállás.

 Előnyök

  • Megfelelő méretű ülések és utastér.
  • Strapabíró.
  • Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.

 Hátrányok

  • Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
  • A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
  • Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
  • Környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót (zaj, égéstermék elvezetés).

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

Ikarusz 263 típus

 

Ez a fővárosban ritka típus. Különlegessége hogy nem rendelkezik automata váltóval.

 Előnyök

  • Strapabíró.
  • Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
  • Kézi váltója miatt alacsony fordulaton is képes közlekedni, ahol csendes és kevésbé szennyezi a környezetet.

 Hátrányok

  • Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
  • A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
  • Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
  • Kézi váltója miatt kissé rángatós.
  • Környezetvédelmi szempontból sok kívánnivalót hagy maga után (kibocsájtás, zaj, égéstermék elvezetés).

Megjegyzés: Némelyik példányt azóta automata váltóval látták el. Némelyik példány hátsó ajtajánál a padlószintet a magas padlószinthez emelték.

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

Ikarusz 280 típus

 

Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait.

Előnyök

  • Megfelelő méretű ülések és utastér.
  • Strapabíró.
  • Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.

Hátrányok

  • Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
  • A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
  • Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
  • Eredeti leromlott motorjával rendkívül zajos és környezetszennyező.
  • Környezetvédelmi szempontból sok kívánnivalót hagy maga után (kibocsájtás, zaj, égéstermék elvezetés).

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

  

 

Ikarusz 260 típus

 

Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait.

 Előnyök

  • Megfelelő méretű ülések és utastér.
  • Strapabíró.
  • Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.

 Hátrányok

  • Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
  • A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
  • Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
  • Eredeti leromlott motorjával rendkívül zajos és környezetszennyező.
  • Környezetvédelmi szempontból sok kívánnivalót hagy maga után (kibocsájtás, zaj, égéstermék elvezetés).

Némi további technikai információt ezen az oldalon olvashatsz.

 

 

Járműtesztek

Ezen bekezdésben azokat a járműveket gyűjtöttük össze amelyek még nem kerültek forgalomba állításra de már volt módunk tesztelni őket "élőben" valamelyik járaton.

 

Budapest, 2004.07.17, frissítve 2018.12.15

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Vissza a főoldalra.

Vissza a járművek oldalra.