Szállítási kapacitása 50-170 fő járművenként .
Előnyök
- Közlekedési útvonala bizonyos határok között szabadon megválasztható.
Hátrányok
- Mivel közutat használja, ezért függ a közutak meglététől, minőségétől és telítettségétől.
- Általában relatíve erősen szennyezi az útvonala mentén található területeket (kivéve a kivételek).
MAN Lions´s City EEV 3T típus
Egy kalsszikus MAN érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
- A jármű külső „karácsonyfa” megvilágítása jó. A gyengén látó jogosítvánnyal rendelkező autósok is észre fogják venni.
- Álló- és ülőhelyek tekintetében igaz nagyvárosi busz.
- Gyorsulási karakterisztikája megfelelő.
- A motor károsanyag kibocsájtása megfelelő EEV.
Hátrányok
Némi további információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Evopro Modulo C68E
Végre üzembe állt Budapesten egy teljesen elektromos városi busz. Mi természetesen minden részletében megszaglásztuk és tapasztalatunk közzé tesszük A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Teljesen elektromos üzem.
- Környzetbarát.
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
- Menetstabilitása megfelelő
- Megfelelő lassítási karakterisztika.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Limitálatlan gyorsulási karakterisztika.
- Nem szabályozható léghűtő.
- Zajos légsűrítő.
- Hatótávolság.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Karsan Atak
Oly sok év után végre megoldódni látszik a Várbusz (IK405 kiváltás) mizériája. Mi természetesen minden részletében megszaglásztuk az új minibuszt és tapasztalatunk közzé tesszük. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Relatíve nagy belső tér.
- Euro VI motor.
- Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
- Menetstabilitása megfelelő.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Kültéri zaja magas (Vár!).
- Gyorsítási és lassítási karakterisztikája, felfüggesztése nem túl komfortos.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon és ezen az oldalon olvashatsz.
Mercedes-Benz Citario CNG
Mivel jó néhány használt darabot vásárolt belőle a BKV, ezért célszerűnek tartottuk megszaglászni ezeket a járműveket. Ráadásul ezek a járművek tiszta CNG üzemanyaggal működnek, így külön figyelmet érdemelnek. A dolgunk viszont nehéz, mert a tesztjárművek erősen leharcoltak, ezért interpolálnunk kell az eredeti képességek felméréséhez. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Tiszta CNG üzemanyaggal működik.
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Méretét tekintve nagy városi busz.
- Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
- Menetstabilitása megfelelő.
- Gyorsulási karakterisztikája utasbarát.
- EURO 3 környezetvédelmi besorolású motorral van felszerelve.
- Motorja megfelelő teljesítményű és dinamikájú.
- Meghajtási és fékrendszere alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
- Autóbuszhoz mérten utastere csendes.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Sajnos a járművek igen leharcolt állapotban vannak.
- Kültéri motorzaja nincs rendesen csillapítva.
- Motroja a járda oldalán helyezkedik el, így jelentősen növeli a motorzaj hatását.
- Mérete miatt könnyű "járdázni" vele.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Mercedes-Benz Citario G Hybrid
Végre érkezett hozzánk egy rendkívül korszerű városi busz, sajnos nem Budapestre hanem Kecskemétre. Ezért kerülhetett rendhagyóan erre az oldalra, és ezért engedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
- Menetstabilitása megfelelő.
- Gyorsulási és lassulási karakterisztikája kiemelten utasbarát.
- EURO 5-nél jobb BlueTec motorral van felszerelve.
- Meghajtási és fékrendszere alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
- Autóbuszhoz mérten utastere csendes.
- Eloszott láncolt hibrid technológiája magas konfortfokozatú utazást tesz lehetővé.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Láncolt hibrid hajtása miatt végsebssége limitált (nem alkalmas helyközi üzemre).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Mercedes-Benz Conecto G E6
Egy figyelemre méltó Merci érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Nagyméretű utastér.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
- A jármű külső „karácsonyfa” megvilágítása jó. A gyengén látó jogosítvánnyal rendelkező autósok is észre fogják venni.
- Az EURO 6 szabványú motroja miatt miatt károsanyag kibocsájtása alacsony.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja magas.
- Felfüggesztése túl kemény.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Volvo 7900 Hybrid típus
Egy figyelemre méltó kevert-hibrid hajtású Volvo érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Nagyméretű utastér.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
- A jármű külső „karácsonyfa” megvilágítása jó. A gyengén látó jogosítvánnyal rendelkező autósok is észre fogják venni.
- A kevert-hibrid hajtás és EURO 6 szabványú motroja miatt miatt károsanyag kibocsájtása alacsony.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja magas.
- Kevés a kerekesszék / babakocsi számára fenttartott hely.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
VanHool AG300 NEW
Kissé meglepődtünk amikor a régi változat mellé megérkezett néhány új (new) AG 300-as jármű is. Így enegedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Kiemelten utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Felfüggesztése és rugózása kiváló ezért nem rázza meg az utasokat.
- Menetstabilitása kiváló.
- Gyorsulási és lassulási karakterisztikája kimeleten utasbarát.
- Meghajtási és fékrendszere különösen alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
- Autóbuszhoz mérten rendkívül csendes.
- Kültéri zaja relatív és abszolút értelemben is alacsony.
- A robbanásterméket megfelelő mértékben szűrik.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- A járművek egy része klímaberendezéssel (léghűtővel?) rendelkezik.
- Az új (NEW) nagyobb belső tér 1-2 elrendezéssel, korszerűbb belső kialakítás, inkább nagyvárosi busz.
Hátrányok
- Sűrített levegő rendszerét nem szerelték fel erős porszűréssel (Budapesti takaritáshiány).
- Megálláskor (fékezés) egészen kis kerékfordulanát ránt egyet (szakszóval bekap a fékpofa). Ezt valószínűleg a nem megfelelő minőségű cseralkatrész okozhatja.
- Hajtási tulajdonságai miatt sérülékeny a kockakő-beton átmeneteknél (budapesti megálló-találmány).
- A vezető mögötti utastérben nagyon gyenge a légáramlás (klíma/fűtés).
- Mivel nem festették BKV kékre ezért jól meglátszik rajta a budapesti utca pora.
- Kevés a kerekesszék / babakocsi számára fenttartott hely.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon
olvashatsz.
Ikarus 127V2 típus
Egy vadiúj Ikarusz kopogtat a kapuk előtt. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- A jármű külső „karácsonyfa” megvilágítása jó. A gyengén látó jogosítvánnyal rendelkező autósok is észre fogják venni.
- A motor károsanyag kibocsájtása alacsony.
Hátrányok
- A gyorsítási és lassítási karakterisztikája nem túl komfortos.
- A klíma légelosztása nem teljesen tökéletes.
- A motor kültéri és beltéri zaja lehetne kisebb.
- Felfüggesztése nem túl komfortos.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
MAN Lions´s City EURO 6 típus
Egy igazi korszerű MAN érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
- A jármű külső „karácsonyfa” megvilágítása jó. A gyengén látó jogosítvánnyal rendelkező autósok is észre fogják venni.
- A motor károsanyag kibocsájtása alacsony.
- Gyorsulási és lassulási karakterisztikája komfortos.
Hátrányok
- Ez a modell csak kis forgalmú és gyors elővárosi vonalak kiszolgálására alkalmas.
- Az utastér hangjelzései borzasztók.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Volvo 7900 típus
Ismét egy Volvo ´nagyfiú´ érkezett hozzánk. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Nagyméretű utastér.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
- A jármű külső „karácsonyfa” megvilágítása jó. A gyengén látó jogosítvánnyal rendelkező autósok is észre fogják venni.
- A motor károsanyag kibocsájtása alacsony.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja magas.
- Kevés a kerekesszék / babakocsi számára fenttartott hely.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
VanHool A330 New CNG
Ismét egy VanHool érkezett hozzánk, és nem is akármilyen. Így nagyon érdekes tesztnek nézünk elébe. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Kiemelten utasbarát.
- Kiemelten környezetbarát.
- Vezetőbarát.
- Felfüggesztése és rugózása jó ezért nem rázza meg az utasokat.
- Gyorsulási és lassulási karakterisztikája utasbarát.
- Autóbuszhoz mérten nagyon csendes.
- Kültéri zaja relatív értelemben alacsony.
- A járművek klímaberendezéssel (léghűtővel?) rendelkeznek.
Hátrányok
- Felépítése miatt kevésbé jól tűri a Budapesti szántóföldeket.
- Hajtási tulajdonságai miatt sérülékeny a kockakő-beton átmeneteknél (budapesti megálló-találmány).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Mercedes-Benz Citario C2 EEV
Végre érkezett Budapestre egy valóban új tervezésű és gyártású városi busz, amivel nagy számban és hosszú távon együtt kell majd élnünk ezért engedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
- Menetstabilitása megfelelő.
- Gyorsulási karakterisztikája utasbarát.
- EURO 5-nél jobb EEV környezetvédelmi besorolású motorral van felszerelve.
- Meghajtási és fékrendszere alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
- Autóbuszhoz mérten utastere csendes.
- A robbanásterméket megfelelő mértékben szűrik.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Fékezési karakterisztikája nem igazán utasbarát.
- Kültéri motorzaja nincs csillapítva.
- Hajtási tulajdonságai miatt sérülékeny a kockakő-beton átmeneteknél (budapesti megálló-találmány).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
VanHool AG300
Mivel érkezése történelmi pillanat a Magyar közösségi közlekedés történetében enegedje meg az olvasó, hogy kicsit hosszabban időzzek ennél a típusnál. Annál is inkább mivel nem csak az utasok de a szakemberek számára is komoly tanulságokkal szolgálhat. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Kiemelten utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Felfüggesztése és rugózása kiváló ezért nem rázza meg az utasokat.
- Menetstabilitása kiváló.
- Gyorsulási és lassulási karakterisztikája kimeleten utasbarát.
- Meghajtási és fékrendszere különösen alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
- Autóbuszhoz mérten rendkívül csendes.
- Kültéri zaja relatív és abszolút értelemben is alacsony.
- A robbanásterméket megfelelő mértékben szűrik.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- A járművek egy része klímaberendezéssel (léghűtővel?) rendelkezik.
Hátrányok
- Mérete és befogadóképessége nem teszi alkalmassá utasokkal túltölött járatokban való alkalmazásra.
- Sűrített levegő rendszerét nem szerelték fel erős porszűréssel (Budapesti takaritáshiány).
- Megálláskor (fékezés) egészen kis kerékfordulanát ránt egyet (szakszóval bekap a fékpofa). Ezt valószínűleg a nem megfelelő minőségű cseralkatrész okozhatja.
- Hajtási tulajdonságai miatt sérülékeny a kockakő-beton átmeneteknél (budapesti megálló-találmány).
- A vezető mögötti utastérben nagyon gyenge a légáramlás (klíma/fűtés).
- Mivel nem festették BKV kékre ezért jól meglátszik rajta a budapesti utca pora.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon és
ezen az oldalon
olvashatsz.
VanHool A300
Ismét egy VanHool érkezett hozzánk ráadásul több példányban napi használatra. Így talán duplán érdekes tesztnek nézünk elébe. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Kiemelten utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Felfüggesztése és rugózása jó ezért nem rázza meg az utasokat.
- Menetstabilitása kiváló.
- Gyorsulási és lassulási karakterisztikája utasbarát.
- Autóbuszhoz mérten csendes.
- Kültéri zaja relatív értelemben alacsony.
- A robbanásterméket megfelelő mértékben szűrik.
- Kéttengelyes kiviteléhez képest méretei és belső kialakítása miatt sok utast szállíthat.
- A járművek klímaberendezéssel (léghűtővel?) rendelkeznek.
Hátrányok
- Kültéri motorzaja nincs csillapítva.
- Nincs ajtónként külső felszállásjelző.
- A vezető mögötti utastérben gyenge a légáramlás (klíma/fűtés).
- Hegyi-völgyi járatokhoz kissé gyenge a motorja.
- Hajtási tulajdonságai miatt sérülékeny a kockakő-beton átmeneteknél (budapesti megálló-találmány).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Mercedes CITRARIO O 530 típus
Mivel jó néhány használt darabot vásárolt belőle a BKV, ezért célszerűnek tartottuk megszaglászni ezeket a járműveket. A dolgunk viszont nehéz, mert a tesztjárművek erősen leharcoltak, ezért interpolálnunk kell az eredeti képességek felméréséhez.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utasbarát.
- Vezetőbarát.
- Méretét tekintve nagy városi busz.
- Felfüggesztése és rugózása megfelelő.
- Menetstabilitása megfelelő.
- Gyorsulási karakterisztikája utasbarát.
- EURO 3 környezetvédelmi besorolású motorral van felszerelve.
- Motorja megfelelő teljesítményű és dinamikájú.
- Meghajtási és fékrendszere alkalmassá teszi a forgalom ritmusába történő beilleszkedésre.
- Autóbuszhoz mérten utastere csendes.
- A jármű klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Sajnos a járművek igen leharcolt állapotban vannak.
- Kültéri motorzaja nincs rendesen csillapítva.
- Motroja a járda oldalán helyezkedik el, így jelentősen növeli a motorzaj hatását.
- Mérete miatt könnyű "járdázni" vele.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Volvo 7700 típus
Ez már valódi alacsonypadlós korszerű európai jármű. A részleteket lásd ezen az oldalon.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Nagyméretű utastér.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- Alacsony a gördülési zaja.
- A járművek egy része klímaberendezéssel rendelkezik.
- A jármű külső „karácsonyfa” megvilágítása jó. A gyengén látó jogosítvánnyal rendelkező autósok is észre fogják venni.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb.
- A robbanási termék szűrése főleg a kormom tekintetében gyenge vagy nemleges.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja magas.
- Felfüggesztési rendszere nem teszi alkalmassá az átlagos budapesti útvonalon (kissé göröngyös) való közlekedésre.
- A klímaberendezéssel nem rendelkező járművek szellőzése igen gyenge, így nyáron rendkívül kellemetlen az utasok számára.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Man SL 223 típus
Ez már valódi korszerű európai jármű. Érdekessége, hogy csak az első két ajtón
talál az utas alacsonypadlót, a hátsónál a meghajtás miatt megemelték az utastér szintjét.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Megnövelt méretű utastér.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
- A járművek egy része klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb.
- Felfüggesztési rendszere nem teszi alkalmassá az átlagos budapesti útvonalon (kissé göröngyös) való közlekedésre.
- Motorja miatt környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Volvo Alfa Localo típus
Ez már valódi korszerű európai jármű. Érdekessége, hogy csak az első két ajtón talál az
utas alacsonypadlót, a hátsónál a meghajtás miatt megemelték az utastér szintjét így csak félig tekinthető alacsonypadlósnak.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Megnövelt méretű utastér.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
- A járművek egy része klímaberendezéssel rendelkezik.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb.
- Felfüggesztési rendszere nem teszi alkalmassá az átlagos budapesti útvonalon (kissé göröngyös) való közlekedésre.
- Motorja miatt környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 412 típus
Ez már valódi alacsonypadlós korszerű európai jármű EU2-es motorral szerelve.
A tervezők különösen ügyeltek arra hogy csendes legyen.
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Megfelelő méretű ülések.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
- Autóbuszhoz mérten csendes.
- Ennek a típusnak már van mozgássérült rámpája.
Hátrányok
- Hazai viszonyokhoz kissé kevés állóhely.
- A robbanási termék szűrése főleg a kormom tekintetében gyenge vagy nemleges.
- Motorja miatt környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 435 típus
Középpadlós jármű, a 415 csuklós változata.
Előnyök
- Közepesen alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Megfelelő méretű ülések és utastér.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt motorja lehetne csendesebb.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motorja és zaja miatt környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 415 típus
Középpadlós jármű, a 435 kéttengelyes változata.
Előnyök
- Közepesen alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Megfelelő méretű ülések és utastér.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motorja és zaja miatt környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 405 típus
Alapvetően kis forgalmú járatokra tervezték. Kis súlya és mérete alkalmassá teszi speciális szállatási feladatok ellátására (például várbusz).
Előnyök
- Alacsony a padlója, ezért kismamák és nagymamák kedvelik.
- Utas és vezetőbarát.
- Megfelelő méretű ülések és utastér.
- Kéttengelyes kivitele és kis mérete miatt manőverezhető a szűk utcákban is.
Hátrányok
- Tervezési okok miatt zajos motorja lehetne csendesebb, különösen szűk és csendes utcákban.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
- Szellőzése nyáron kissé hiányos.
- Környezetvédelmi szempontból sok kívánnivalót hagy maga után (kibocsájtás, zaj).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 280 felújított
Mindenekelőtt leszögeznénk, hogy nagy tisztelettel tekintünk a BKV szakemberinek munkájára akik a meglehetősen koros és elavult járműállományból ésszel, szívvel és munkával megpróbálnak valamit kihozni.
Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait, de a hajtás minőségére nagy befolyással bírnak.Sajnos a felújítás az alapvető problémákon sajnos nem változtat. Örömmel látjuk, hogy az utastér alatti motor meleglevegőjét és az oda beszoruló kipufogógázt egy utólag vágott szellőzőcsatornán vezetik el. Ez környezet- és egészségvédelmi szempontból fontos lépés. Sajnos az újonnan beszerelt ülések egyre rosszabbak ahogyan haladunk előre az időben. Burkolatuk minősége egyre gyengébb. A legfőbb probléma azonban, hogy az üléseket áthelyezik de rosszul. Az utasoknak egyre kevesebb helye van, az ülések közötti holttér pedig egyre nagyobb. Ennek okát nem értjük. Előrelépés, hogy több ajtónál is kiszerelték a lépcsőt középen kettévágó korlátot. Ettől kényelmesebb lett a fel és leszállás.
Előnyök
- Megfelelő méretű ülések és utastér.
- Strapabíró.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
Hátrányok
- Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja magas.
- Környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót (zaj, égéstermék elvezetés).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 260 felújított
Mindenekelőtt leszögeznénk, hogy nagy tisztelettel tekintünk a BKV szakemberinek munkájára akik a meglehetősen koros és elavult járműállományból ésszel, szívvel és munkával megpróbálnak valamit kihozni.
Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait, de a hajtás minőségére nagy befolyással bírnak. A képen épp egy olyan jármű látható ami teljes motor és váltó cserén ment keresztül.Sajnos a felújítás az alapvető problémákon sajnos nem változtat. Örömmel látjuk, hogy az utastér alatti motor meleglevegőjét és az oda beszoruló kipufogógázt egy utólag vágott szellőzőcsatornán vezetik el. Ez környezet- és egészségvédelmi szempontból fontos lépés. Sajnos az újonnan beszerelt ülések egyre rosszabbak ahogyan haladunk előre az időben. Burkolatuk minősége egyre gyengébb. A legfőbb probléma azonban, hogy az üléseket áthelyezik de rosszul. Az utasoknak egyre kevesebb helye van, az ülések közötti holttér pedig egyre nagyobb. Ennek okát nem értjük. Előrelépés, hogy több ajtónál is kiszerelték a lépcsőt középen kettévágó korlátot. Ettől kényelmesebb lett a fel és leszállás.
Előnyök
- Megfelelő méretű ülések és utastér.
- Strapabíró.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
Hátrányok
- Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
- Környezetvédelmi szempontból hagy maga után kívánnivalót (zaj, égéstermék elvezetés).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 263 típus
Ez a fővárosban ritka típus. Különlegessége hogy nem rendelkezik automata váltóval.
Előnyök
- Strapabíró.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
- Kézi váltója miatt alacsony fordulaton is képes közlekedni, ahol csendes és kevésbé szennyezi a környezetet.
Hátrányok
- Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
- Kézi váltója miatt kissé rángatós.
- Környezetvédelmi szempontból sok kívánnivalót hagy maga után (kibocsájtás, zaj, égéstermék elvezetés).
Megjegyzés: Némelyik példányt azóta automata váltóval látták el. Némelyik példány hátsó ajtajánál a padlószintet a magas padlószinthez emelték.
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 280 típus
Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait.
Előnyök
- Megfelelő méretű ülések és utastér.
- Strapabíró.
- Csuklós háromtengelyes kivitele miatt sok utast szállíthat.
Hátrányok
- Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
- Eredeti leromlott motorjával rendkívül zajos és környezetszennyező.
- Környezetvédelmi szempontból sok kívánnivalót hagy maga után (kibocsájtás, zaj, égéstermék elvezetés).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Ikarusz 260 típus
Ezen típusnak sok reinkarnációja létezik. Az eredet konstrukcióhoz képest nem csak a kapaszkodókat, de a motort és a váltót is cserélték. Ezek a változtatások alapvetően befolyásolják a jármű tulajdonságait.
Előnyök
- Megfelelő méretű ülések és utastér.
- Strapabíró.
- Kéttengelyes kivitele jól manőverezhető a szűk utcákban is.
Hátrányok
- Magas a padlója és meredek a lépcsője, ezért kismamák és nagymamák nem igazán kedvelik.
- A robbanási termék szűrése gyenge vagy nemleges.
- Motortere kültérre csillapítás nélkül nyitott ezért kültéri zaja igen magas.
- Eredeti leromlott motorjával rendkívül zajos és környezetszennyező.
- Környezetvédelmi szempontból sok kívánnivalót hagy maga után (kibocsájtás, zaj, égéstermék elvezetés).
Némi további technikai információt
ezen az oldalon olvashatsz.
Járműtesztek
Ezen bekezdésben azokat a járműveket gyűjtöttük össze amelyek még nem kerültek forgalomba állításra de már volt módunk tesztelni őket "élőben" valamelyik járaton.
Budapest, 2004.07.17, frissítve 2018.12.15
Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).
Ha véleményed van keress meg minket
elektronikus levélben!
Vissza a
főoldalra.
Vissza a járművek oldalra.