Volvo 7900, a nagyobbfiú
Az itt leírtak megértéséhez fontos ismerni a közösségi közlekedés járműveivel szemben támasztott követelményeket. Az a néhány hazai szakember aki mindezeket jól ismeri nyugodtan átugorhatja, a többieknek javaslom ezen oldal átolvasását és megértését.
Háromtengelyes kivitelben fut a BKV vonalain.
A jármű alacsonypadlós. Mérete miatt inkább nagy forgalom lebonyolítására alkalmas. A 7700-hoz képest ez inkább elővárosi modell. Fut három és négyajtós kivitelben is. Az utóbbinál az ajtó helyén ülések vannak.
Külsőjét tekintve a 7700-hoz képest „pofásabbá” tették.
Komoly előnye, hogy városi buszhoz mérten nagy, így sok utast képes befogadni.
A jármű ülések tekintetében hozza a kötelezőt. A gyerekkocsi/kerekesszék tekintetében viszont a relatíve nagy járműben mindössze két hely van. Ez kissé kevésnek látszik.
Az ablakok mérete tekintetében nem vették figyelembe a koszos és nem koszos levegőjű oldalt.
Utastájékoztatása jó. Ez annak köszönhető, hogy a standard tájékoztató-képernyővel van felszerelve, így a végcél és a következő megállók is láthatók.
Az utastér belső világítása sajnos Neon-os, ami egészségvédelmi szempontból kifogásolható.
Klímával felszerelt, de csak két ponton fújnak be az utastérbe. Ennek következménye, hogy a többi helyen szint nem lehet érezni a levegőjüket.
A jármű sok helyen el van látva közepes méretű ablakokkal, így klíma nélkül is tud valamennyi szellőzést biztosítani (bár vannak holtterek).
Kerékátmérője nagyobb, lengőkarok útja hosszabb, felfüggesztése jobb mint a 7700-ás modellé. Ennek ellenére közel nem csillapítja az út egyenletlenségeit olyan mértékben mint a MAN.
Motorja jobb oldalon hátul helyezkedik el. Ennek következménye, hogy a jármű az út minden egyenletlenségénél elkezd himbálózni. Ezt a 7700-ás változathoz képest jobban sikerült csillapítani.
A jármű kültéri zaja viszont sajnos magasabb mint a 7700-es típusé. Ennek oka a vékony takarólemez, ami ráadásul a merevítés hiánya miatt még önállóan rezegve második motorhangot generál.
Motorja EURO 5 EEV besorolású de sajnos kissé lusta. Ezt a modellt a 7700-hoz képest ellátták kétfokozatú kipufogógáz-szűrővel, ami a tetőn helyezkedik el, így ezzel már nem lesz probléma.
Gyorsítási karakterisztikája lusta, de ezért komfortos.
Komfortos fékezéshez a fékerő-szabályzás hiányzik.
A járművet ellátták külső „karácsonyfa” kivilágítással, így a látássérült vasárnapi autósok is észreveszik.
Budapest, 2014.07.22, frissítve 2014.07.22
Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).
Ha véleményed van keress meg minket
elektronikus levélben!
Vissza az
autóbuszok oldalra.Vissza a
főoldalra.Vissza a járművek oldalra.