VDL citea lle-120

 

A BKV és a gyártó jóvoltából tesztelhettük budapesti forgalmi körülmények között ezt a típust.

Az itt leírtak megértéséhez fontos ismerni a közösségi közlekedés járműveivel szemben támasztott követelményeket. Ezért javasoljuk ezen oldal átolvasását és megértését.

 

 

Általában:

A jármű csökkentett önsúlyú és fenntartási költségű típusként reklámozzák.

Felépítésében és elemeiben gyanúsan hasonlít az IK (modulo) 127-hez.

Két tengelyes két ajtós 12 méteres változata kissé gyanússá tette a dolgot, ez egy helyközi járatokra szánt jármű. Ezt a specifikáció is megerősítette, tehát városban nem igazán jól használható.

A 2-2 üléselrendezés és a sok ülés helyközi járműre jellemző. A 3 gyerekkocsi/kerekesszék hely dicséretes. Az ülések megfelelőek, különböző lábszármérethez mindenki megtalálja a megfelelőt.

A nyitható ablakok száma kevés, így klíma nélkül nyáron nem üzemeltethető.

Ami probléma, hogy egy régi konstrukciós elv szerint az utastér belseje a jármű hátsó felében meg van emelve, és ez alatt helyezkedik el a motor, a váltó és az egyéb berendezések. Ez manapság már elavult konstrukciónak számit. Az SLF-120 verzió már teljesen alacsonypadlós.

A felfüggesztés nem túl komfortos. Az út legkisebb egyenletlenségét átadja a karosszériának.

Lassulási karakterisztikája nem túl utasbarát, hiányzik a fékerő-szabályozás.

Gyorsulási karakterisztikája elfogadható. Emellett ugyanaz a baj érezhető mint az IK127 esetében. Az 1-2 váltás nem megy mindig simán. Mivel a két típusban a Cummins motor a közös lehet, hogy nem ez a ludas a dologban.

Motorzaj az utastér felé és kifelé is jól csillapított, a MAN-t idézi.

Ennél a típusnál az ajtót mozgató rudak sem elöl sem hátul nincsenek takarva, sőt még figyelmeztető felirat sincs rajtuk, ezért a gyanútlan kapaszkodó számára meglepetést és balesetet okozhat.

A jármű klímával és fűtőkészülékkel van ellátva. A klímánál ugyanaz a probléma mint az IK127 esetében, csak az első járműfélbe fúj be, így a hátsó félben a hűtés nem túl hatékony.

A jármű Cummins ISB6.7 E6 187kW motorral és Voith diva 4 sebességes váltóval van ellátva.

 

Néhány gondolat a végére:

Gyanítható, hogy ez a teszt inkább a citea slf-120 városi modellről szól, de az nem volt kéznél.

 

 

 

Budapest, 2016.07.02, frissítve 2016.07.02

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Vissza az autóbuszok oldalra.

Vissza a főoldalra.

Vissza a járművek oldalra.