Volvo 7700, a nagyfiú

 

Az itt leírtak megértéséhez fontos ismerni a közösségi közlekedés járműveivel szemben támasztott követelményeket. Az a néhány hazai szakember aki mindezeket jól ismeri nyugodtan átugorhatja, a többieknek javaslom ezen oldal átolvasását és megértését.

 

Kéttengelyes és „csuklós” háromtengelyes kivitelben is fut a BKV vonalain.

A jármű alacsonypadlós. Mérete miatt inkább nagy forgalom lebonyolítására alkalmas.

Komoly előnye, hogy városi buszhoz mérten nagy, így sok utast képes befogadni.

A jármű ülések tekintetében hozza a kötelezőt.

Másik előnye, hogy gördülési zaja rendkívül alacsony.

Utastájékoztatása akár jó is lehetne. Ez annak köszönhető, hogy a standard tájékoztató-képernyő elődjét építették bele, így a végcél és a következő megállók is láthatók. Technikai okok miatt viszont ez csak két ajtó előteréből látható.

Az utastér belső világítása sajnos Neon-os, ami egészségvédelmi szempontból kifogásolható.

Klímával felszerelt, de csak két ponton fújnak be az utastérbe. Ennek következménye, hogy a többi helyen szint nem lehet érezni a levegőjüket.

A jármű sok helyen el van látva közepes méretű ablakokkal, így klíma nélkül is tud valamennyi szellőzést biztosítani (bár vannak holtterek). Az ablakok mérete tekintetében nem vették figyelembe a koszos és nem koszos levegőjű oldalt.

A járművet ellátták külső „karácsonyfa” kivilágítással, így a látássérült vasárnapi autósok is észreveszik.

 

Motorja jobb oldalon hátul helyezkedik el. Ennek következménye, hogy a jármű az út minden egyenletlenségénél elkezd himbálózni. Ezt jobban kellett volna csillapítani.

A motorzaj kifelé szinte nincs csillapítva, ezért eléggé zajos. A motorzaj csillapítása befelé pedig nem túl hatékony.

Motorja VOLVO EURO 3 besorolású és kissé lusta. Váltója ZF type 5. Nagy hibája, hogy az égéstermék (kipufogógáz) nincs rendesen megszűrve, így induláskor jó műszaki állapotban is egy hatalmas rákkeltő koromfelhőt lövell ki magából.

Gyorsítási karakterisztikája lusta, de ezért komfortos.

Felfüggesztése inkább jó városi utakra van tervezve, kerékátmérője relatíve kicsi. A lengőkarok útja relatíve rövid, ezért a rossz minőségű fővárosi utakon sokszor kikoppan.

Komfortos fékezéshez a fékerő-szabályzás hiányzik.

 

 

Budapest, 2010.07.11, frissítve 2014.07.22

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Vissza az autóbuszok oldalra.

Vissza a főoldalra.

Vissza a járművek oldalra.