E-busz gyorstöltő rendszer
Az ABB a Volvóval közösen kidolgozott egy E-busz gyorstöltő rendszert, ami a megállóknál az utascsere ideje alatt tölti fel az akiskat. Állításuk szerint ez a töltés elegendő ahhoz, hogy a jármű folyamatosan forgalomban maradjon, nem kell töltésre kiállnia a forgalomból.
A rendszer állítólag hibrid-dízel és e-busz esetében is alkalmazzák.
Amiben tamáskodunk az a következő. Ha csak a végállomáson tölt, akkor egy forduló egy töltési ciklus. Ha miden megállónál, akkor a töltési/kisütési ciklusok jóval sűrűbbek. A töltési/kisütési ciklusok száma pedig maga az akkumulátor élettartama (általában ~3000 töltés/kisütési ciklus). Így gyorsan elhasználódik az akkumulátor.
Másik kérdés, mi van ha a busz nem áll meg a megállóba mert nincs le/fel szálló utas?
Harmadik kérdés, hogy nagyvárosi környezetben (gyors utascsere, sok utas) jól működik e a rendszer?
A gyári hírek alapján gyanús, hogy ez amolyan dízel-hibrid rásegítő technológia. Ha nincs elég töltés akkor indul a dízelmotor
Az eredeti gyári hír itt olvasható olvasható
kendi zsolt
|