Last Updated: Jul 22, 2014
 

Szükséges nagyobb közlekedésfejlesztések a Közép-magyarországi régióban

Vissza az Elképzeléseink oldalra

Szükséges nagyobb közlekedésfejlesztések a Közép-magyarországi régióban

 

Délpest északi elkerülőút.

Ez a probléma 150 ezer embert érint naponta. A délpest K –NY irányú (Csepel – Pesterzsébet – Kispest) közúti és tömegközlekedési útvonal a kerületek központjában szűk utcákon halad. Ez nagyon rossz közlekedési és környezetvédelmi helyzetet idéz elő. A bajt tetézi, hogy az ilyen irányú tömegközlekedési útvonal közúton pont ugyanitt üzemel. A gondot már közel két évtizede felismerték, a megoldás pedig belekerült a Főváros fejlesztési tervébe.

Csepel – Pesterzsébet közúti híd.

Ez a probléma 150 ezer embert érint naponta. A Délpest északi elkerülőúttal összefüggésben és annak részeként égető szükség volna ennek a műtárgynak a megépítésére. A jelenlegi híd és útvonal sűrűn lakott szűk területen megvalósított történelmi műtárgy. Ez balkáni környezetvédelmi és közlekedési állapotokat hoz létre.

3-as villamos átvezetés Csepelre.

Ez a probléma 40 ezer embert érint naponta. A Délpest északi elkerülőút nélkül is javítható lenne a balkáni helyzet (egyébként ez része a Délpest északi elkerülőút projektnek). Ennek kulcsa, hogy a K –NY irányú tömegközlekedési folyosó egy részét átterelnénk olyan eszközre és útvonalra, ami kapacitás és környezetvédelmi szempontból is megfelelő. Ez pillanatnyilag a 3-as villamos lenne.

Városi villamos híd Csepel – Budafok és 3-as villamos átvezetés.

Ez a probléma 50 ezer embert érint naponta. Ennek a projektnek csak akkor van értelme, ha a 3-as villamos átvezetés Csepelre megvalósult. Nagy probléma pillanatnyilag, hogy a Dunán tömegközlekedési átkelési pont csak az 1-es villamos és a 138-as busz. Így a városban 10km-en keresztül egyetlen átkelési pont sincs. Erre jelentene megoldást, ha a 3-as villamost átvezetnék Csepelről Budafokra. Ezzel egy csomó feleslegesen a városba irányuló utasforgalmat tudnánk jobb eljutási idővel szállítani. Felhívnánk a figyelmet, hogy senkinek se jusson eszébe emellé a közúti híd megépítése, mivel a közúti forgalom vezetésére nem áll rendelkezésre megfelelő terület! Megjegyzésként, régen itt még működött egy komp Csepel és Budafok között.

Széll Kálmán tér kötöttpálya kéregben történő vetetése.

Ez a probléma 100 ezer embert érint naponta. A Széll Kálmán tér (akkor is amikor Moszkva tér volt) az épített környezet miatt rendkívül problémás. A hely szűke, a domborzati viszonyok és a nagy át nem irányítható közúti forgalom miatt a tiszta tömegközlekedést mindenképp szükséges lenne a felszín alatt vezetni. Ezzel az eljutási időt drasztikusan javítani és az egészségi kár mértékét ugyanilyen drasztikusan csökkenteni lehetne.

RHÉV és CSHÉV összekötése és meghosszabbítása a Kálvin térig (legalább).

Ez a probléma 200 ezer embert érint naponta. Gyakorlatilag majdnem 400 ezer embernek (Délpest és agglomeráció) nincs közvetlen metrókapcsolata. A BKK néhány busszal és villamossal próbálkozik, de a sok megálló, lámpa és a torlódások miatt ez teljesen értelmetlen. A megoldás már több mint 150 éve ott van az asztalon, a RHÉV és CSHÉV összekötése és meghosszabbítása a Kálvin térig. Ezzel az eljutási időt drasztikusan javítani és az egészségi kár mértékét ugyanilyen drasztikusan csökkenteni lehetne.

M2 – GHÉV összekötése.

Ez a probléma 100 ezer embert érint naponta. Talán ez azért lenne fontos, mert a két járat utasainak nagy része folytatólagosan utazik a másikkal. A felesleges átszállás csökkentheti az eljutási időt.

Széll Kálmán tér közúti forgalom.

A Széll Kálmán tér (akkor is amikor Moszkva tér volt) az épített környezet miatt rendkívül problémás. A hely szűke, a domborzati viszonyok és a nagy át nem irányítható közúti forgalom komoly gondot okoz. Ismereteink szerint a megoldásra még nincs jó ötlet sem. Ez további tanulmányozást igényel.

M0 körbezárás.

A budai oldalon a domborzati viszonyok és a nagy át nem irányítható közúti forgalom komoly gondot okoz. Erre sokan azt hiszik, hogy az M0-as gyűrű körbezárása megoldás. Ők sajnos nem veszik figyelembe a forgalom irányát. Ezen túl a körbezárás természetvédelmi területen haladna, ami elég barbár megoldás. Ismereteink szerint a megoldásra még nincs jó ötlet sem. Ez további tanulmányozást igényel.

 

Készült: Budapest, 2014.07.22

Utolsó módosítás: 2014.07.22

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben !

Az ÁK52 szervezok.

Vissza a főoldalra