Last Updated: July 28, 2016

Főoldal

 

Hírek, eseménynapló 2015

 

2015 november 13.

Mercédesz Citario G hibrid autóbusz tesztje

Megérkezett hozzánk a Mercédesz Citario G hibrid hajtással szerelt változata. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt várták.

kendi zsolt

 

2015 október 30.

Trolino 18

Ha már ÁK 52, akkor örömmel láttuk, hogy „gyakorlatoznak” az új 3 tengelyes Trolino 18-as trolibuszok. Első látásra maga a jármű impozáns belsővel rendelkezik. Nem utolsó sorban a ma már elengedhetetlen akkumulátorból is van benne elegendő a 3 tengelyes járműhöz.

kendi zsolt

 

2015 október 29.

Sibrik öröm és üröm

„Befejeződött a Sibrik Miklós úti felüljáró újjáépítése, október 30-ától visszaáll a korábbi forgalmi rend.”

Alapvetően egyetértünk a tényleg szörnyű állapotban lévő felüljáró felújításával. Azonban alán értelmesebb lett volna a Sibrik felüljárót 2x1 sávra leszűkíteni, és a maradék pénzből egy „folytatólagos” felüljárót építeni a Gyömrői út felett, vagy ne agyj isten inkább a kőér utcai csomópontot rendbe tenni (pl. vasút töltésre vitelével), ezzel csökkenteni a dugókat és a felesleges környezetszennyezést.

Ugyanis forgalmi szempontból a 2x2 sávos felüljárónak mindkét oldalán csak 2x1 sávos út a folytatása. Ez így elég dilettáns közlekedéstervezési elvnek látszik. Fejlett környezetvédelmi szemlélettel vizsgálva a beruházást, a felújított felüljáró olyan szűk kertvárosi utcákra visz nagy forgalmat, ahol csak helyi forgalom lehetne.

A következmény égtelen környezetszennyezés és a kritikus csomópontokon közel félkilométeres sorok, és drasztikus balesetszámszám-növekedés.

Persze nézhetjük úgy is, hogy ez azon Magyar közlekedéstervezési szemlélet megnyilvánulása, hogy legalább 15 méter magasban építsünk kanyarodósávokat, mert az úgy a legdrágább. Ennek grandiózus reinkarnációja az M0-ás déli híd 2x3 sávosra szélesítése, amit talán némi földmunka és aszfalt segítségével nagyságrenddel kevesebb pénzből meg lehetett volna oldani.

kendi zsolt

 

2015 október 26.

CAF Urbos 3 villamos tesztje

Megérkezett hozzánk a CAF alacsonypadlós villamosa. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKK várta.

kendi zsolt

 

2015 július 07.

Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain

Nem szokásunk politikai ügyekbe beleszólni, de mivel most a politika szólt bele szakmai ügyekbe, ezért kénytelenek vagyunk megszólalni.

Történt ugyanis, hogy a híradások a Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain megvalósulását biztosra veszik. A baj tulajdonképp nem ez (bár ezt a beruházást annyira értelmes mint a Felcsúti kisvasút) hanem, hogy a Hajdúszoboszló - Debrecen tramtrain viszont nem épül meg.

Ez ugyanis a fürdővárost, a repteret és Debrecent kötné össze helyi közlekedéssel. Ezért megkockáztatjuk, hogy még rentábilis is lenne, és visszahozná a beruházás árát. Abból, hogy az értelmes beruházás helyett az értelmetlen valósul meg tudhatjuk, hogy Magyarországon vagyunk.

kendi zsolt

 

2015 július 02.

Mercédesz Conecto G UROE6 autóbusz tesztje

Megérkezett hozzánk a Mercédesz Conecto EURO6 motorral szerelt változata. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKK várta.

kendi zsolt

 

2015 június 19.

Ezt azért talán mégse

A mai napon aktivistánk egy eddig sosem látott jelenségre lett figyelmes. Előkapta a telefonját, és on-fly megörökítette. A MUT-892 rendszámú BKV busz úgy közlekedett aznap délután, hogy hiányzott egy karosszéria-eleme. Ráadásul ez pont az volt, amely a tankból kivezető üzemanyag-vezetéket takarja. Így például egy bokor ága elszakíthatta volna azt, ezzel komoly veszélyt okozva. Erre nem lehet mást mondani, minthogy: ezt azért talán mégse!

 

kendi zsolt

 

 

2015 június 18.

Befejeződött az 51-es villamos pályafelújításának egyik szakasza

Ma Befejeződött az 51-es villamos pályafelújításának egyik szakasza, így újra közlekednek a villamosok. Kissé furcsáljuk azonban, hogy a Hentes utcánál lévő katasztrofális állapotú RAFS S ívpár kimaradt a felújításból. Itt továbbra is 15kmh sebességkorlátozás van érvénybe.

kendi zsolt

 

 

2015 június 01.

BVM veszélyes-hulladék lerakó, befejeződött legveszélyesebb hulladék elszállítása

Ma befeleződött a legrosszabb állapotban lévő tárolók és tartalmuk elszállítása BVM Illatos úti telepéről. maradt még kb. 6000 hordó veszélyes hulladék, amit közbeszerzés keretében kiválasztott vállalkozó fog elszállítani és ártalmatlanítani.

Ez akár jó hír is lehetne de felvetődik a kérdés, mikor hogyan kerülhetett ennyi veszélyes anyag vagy félmillió embert veszélyeztető lerakóhelyre? Ki engedélyezte ezt?

A hírről a 444 cikkében lehet olvasni.

kendi zsolt

 

 

2015 május 18.

Felsőruházat nélkül utazók

Szervezetünk felhívja a BKK figyelmét, hogy új jelenségkén megjelentek a felső ruházat nélkül utazók. Egyéb higiéniás szempontoktól eltekintve bizonyos betegségek bőrön keresztül testnedvekkel terjednek. Ilyen a hepatitisz egyik fajtája is. Nem állítjuk, hogy a ruházat a terjedést meg tudja akadályozni, ruházat nélkül viszont bizonyosan lényeges mértékben növekszik a fertőzésveszély.

Ezért célszerű lenne legalább az utazási feltételekbe ezt a kitételt beemelni, mivel amikor készült még nem gondoltak ekkora bunkókra.

kendi zsolt

 

 

2015 május 16.

Normafa népszavazás és a környezetvédelem

Szomorúan olvastuk, hogy a Hegyvidék/Normafa népszavazással kapcsolatban közlekedés és környezetvédelem tárgyban igen sok butaság látott napvilágot. Még szomorúbbak amikor kiderült, ezeket senki sem akarja helyretenni. Így csak röviden megszólalnánk ebben a tárgyban.

Környezetvédelmi alaptétel, hogy minden út de leginkább a hegyre vezető utak esetében az úton és környékén egy szennyező „alagút” alakul ki, ahol a dízel- és benzin üzemanyagokból származó legváltozatosabb szennyezők találhatók meg magas koncentrációban. Bárki bármilyen módon közlekedik ezen az útvonalon az telibekapja ezeket a szennyezőket, a Normafa esetében vagy fél órán keresztül. Ezek az érintettek tüdején (időnként a bőrén) keresztül bejutnak a szervezetébe, és elvégzik a nekik kiosztott romboló feladatot. Sajnos ez vonatkozik azokra akik hetente egyszer mennek pihenni oda, de különösen sajnáljuk azokat akik naponta legalább kétszer teszik meg ezt az utat munkába vagy iskolába közlekedvén. Itt teljesen mindegy, hogy valaki személyautóval, busszal, kerékpárral vagy gyalog közlekedik, a negatív hatás kb. ugyanaz. Tehát hiába veszek mondjuk egy elektromos autót vagy használok kerékpárt, attól még a többiek szemete ugyanolyan kárt okoz a szervezetemben.

Az egyetlen megoldás, ha olyan útvonalon közlekedünk ahol alacsony a szennyezés, és magunk sem szennyezzük. Teszik nem tetszik ez ma a fogaskerekű vasút. Éppen ezért és nem másért szervezetünk rendkívül fontosnak tartaná, hogy a fogaskerekű megmaradjon, fejlődjön és minél több utast szállítson, így minél kisebb szennyezéssel lehessen feljutni a hegyre.

kendi zsolt

 

 

2015 május 16.

Az 1-es villamos Budán

Szervezetünk üdvözli az 1-es villamos megérkezett Budára, bár ha kissé megkésve történt is.

Mindenképp támogatjuk a mielőbbi meghosszabbítást a Bikás parkig (metró kapcsolat) és Kelenföld VÁ-ig (elővárosi vasút kapcsolat).

Ezen túl felhívjuk a figyelmet, hogy a meghosszabbításhoz nem kell feltétlenül fákat kivágni. Kulturált országokban létezik olyan technológia mely az életképes fákat „földlabdájukkal” együtt bárhova át lehet szállítani. Így akár 20m magas fák is áthelyezhetők.

kendi zsolt

 

 

2015 április 30.

BVM veszélyes-hulladék lerakó

Örömmel konstatáltuk, hogy ma az esti órákban megkezdődött a veszélyes-hulladék elszállítása. Elsőnek a sérült tartályokat szállítják el speciális konténerekben. Ezeket Dorogon egy különleges üzemben ártalmatlanítják (tehát nem tolják át a döglött lovat a másik kertjébe). A teljes mennyiség elszállítása valószínűleg egy évbe fog telni.

A hírről a 444 cikkében lehet olvasni.

A teljes történetről a 444 cikkében lehet olvasni.

kendi zsolt

 

 

2015 április 24.

Régi BKV buszok frissítése láncolt kompakt E6 dízel hibridre

Szervezetünk javasolja a BKV-nak vizsgálják meg annak lehetősségét, hogy a régi BKV buszokat motor- vagy váltócsere esetén miként lehetne frissíteni láncolt kompakt E6 dízel hibridre.

Ez az átalakítás annyit jelentene, hogy az elhasználódott motort és váltót kiszerelik, és helyette láncolt kompakt E6 dízel hibrid motort építenek be. Ezt úgy tervezték, hogy minimális átalakítással megvalósítható legyen. Csak egy vezérlőelektronikát és egy akkumulátor blokkot kell valahol a járművön pluszban elhelyezni.

Ismereteink szerint pillanatnyilag a MAN-nak van ilyen motorja. Ez elvileg a MAN, Ikarusz, Mercédesz, VanHool járművekbe beépíthető. Gyanús továbbá, hogy mivel a blokknak két elektromotorja van, ezért megfelelő átalakítással a mechanikus differenciálmű is elhagyható lehet, tovább növelve az élettartamot és az utazási komfortot.

A módosítás eredményeként a jármű környezetvédelmi- és utazás komfort szempontból a Volvo 7900 fölé javulna. Ennél Magyarországon jobb csak néhány darab Mercédesz Citario G láncolt elosztott E6 dízel hibrid] van. Élettartam szempontjából komoly javulás következik be, mivel elmarad a váltó és a mechanikus fékek használata drasztikusan csökken. Természetesen a jármű üzemanyag-fogyasztása is érzékelhetően csökkenhet a változtatás nyomán.

kendi zsolt

 

 

2015 április 21.

FCH városi villamos

A kínai CSR Qingdao Sifang Company elkészítette és márciusban bemutatta a világ első H2 üzemanyagcella-áramforrásos alacsonypadlós városi villamosát. A járműnek nincs szükséges munkavezetékre, ezen túl környezetbarátabb mint a hagyományos villamos, mivel a működéséhez szükséges energiát bármikor meg lehet termelni és H2 formájában tárolni. A járművet úgy építették meg, hogy 350 utas befogadására képes, és egy tankolással ~100km-t tud megtenni. A tankolás ideje 3 perc. Az üzemanyagcellákat a Ballard szállította.

kendi zsolt

 

 

2015 április 17.

Járműteszt Evopro Modulo Medio Electric

Nos a BKV, a gyártó és civil szervezetek jóvoltából mindeki számára utazható néhány napig a Evopro Modulo Medio elektromos városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

 

2015 április 15.

BVM veszélyes-hulladék lerakó

A Greenpeace felmérése nyomán kiderült, hogy a BVM területéről nem tűnt el hanem tovább növekedett a lerakott veszélyes hulladékok mennyisége. A tárolás módja nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak. A megoldás pedig nem látszik.

Ezért szervezetünk a XX. kerület polgármesteréhez és az országgyűlési képviselőhöz fordult abban az ügyben, hogy mielőbb mérje föl a helyzetet és intézkedjen a helyzet megoldása érdekében.

A mai állapotokról a 444 cikkében lehet olvasni.

A teljes történetről a 444 cikkében lehet olvasni.

kendi zsolt

 

 

2015 március 07.

Déli pályaudvar megszűntetése

A Déli pályaudvar körül kavargó események nyomán szervezetünk kiegészítette a Szél projektet. Külön fejezetet szentelt a Déli pályudvar megszűntetésének.

Ebben javasoljuk a Déli pályaudvar megszűntetését két vágány kivételével. Ezen a két vágányon költséghatékonyan gyorsvillamos létesülne elkerülve a BAH csomópont és Budaörsi út kritikus szakaszait. Így például járat közlekedhetne Hűvösvölgy - János kórház – Kelenföldi Pályaudvar között. A hálózat az Északi elkerülőút opcióival kiterjeszthető Budaörsön át egészen Törökbálintig.

A tervdokumnetáció letölthető a innen.

kendi zsolt

 

 

2015 március 01.

Pesterzsébet Új Integrált Településfejlesztési Koncepciója és Stratégiája

Szervezetünk felkérést kapott, hogy vegyen részt Pesterzsébet Új Integrált Településfejlesztési Koncepciója és Stratégiájának elkészítésében.

Több mint egy évtized munkája nyomán számtalan információ gyülemlett fel szervezetünknél. Reméljük, hogy legalább a fontosabb felvetéseket sikerül bejuttatni a tervbe. Hitük szerint ez szükséges ahhoz, hogy a megoldások is megfelelők legyenek.

kendi zsolt

 

 

2015 február 19.

Új autóbusztípusok tesztje

Két új járműtípus ugrott elő hírtelen a bokorból. Mi nem voltunk restek és megszaglásztuk az új járműveket. Véleményünk és észrevételeink

a Volvo 7900 hybrid típusról ,

a VanHool AG300NEW típusról olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKK várta.

kendi zsolt

 

2015 február 09.

Kerekesszék vagy babakocsi felszállás

Szervezetünk felhívta a BKV figyelmét, hogy a kerekesszék vagy babakocsi felszállásra alkalmas ajtó általában minden járműtípusnál máshol van. Éppen ezért szervezetünk fontosnak látná, hogy a járművek ajtóinál (busz és villamos) legalább egy matricával jelezzék hol lehet kerekesszékkel vagy babakocsival felszállni.

kendi zsolt

 

2015 február 07.

Nem rugózó légrugók

Szervezetünk felhívta a BKV figyelmét egy több évtizedes problémára. Úgy néz ki, hogy valamilyen okból típustól függetlenül sosem sikerül kiszúrni a légrugók (szabályozásának) hibáit, ha az nem a kormányzott tengelynél van. Ez vagy alsó vagy felső véghelyzetet jelent.

Szervezetünk rendszeresen találkozik olyan járművekkel, amelyek légrugó hiba miatt rázzák szét magukat és az utasokat. Végeredményként pedig sokszoros lesz a javítási költség ahhoz képest mintha a hibát gyorsan felfedezték volna.

De ez a probléma nem mai keletű. Már évtizedekkel ezelőtt is rendszeresen lehetett találkozni ilyen hibával futó IK2x0 járművekkel.

Mivel ez a probléma ellenőrzési hibára utal azt javasoljuk, hogy a műszak végén visszaérkező járműveket a vezető vagy a portás vagy egy szakember szemre ellenőrizze, mert így rendkívül egyszerű (a karosszéria és gumi távolság alapján) felfedezni az ilyen típusú hibát.

kendi zsolt

 

2015 január 23.

Északi elkerülőút terve kiegészítve

Szervezetünk a kéréseknek eleget téve kiegészítette az Északi elkerülőút (XIX., XX., XXI., XXII. kerület) 2005 ót fejlődő tervét részletes hatáselemzésekkel és az észrevételekkel.

A terv dokumentációja innen tölthető le.

kendi zsolt

 

2015 január 11.

TW-6000 automatikus ajtózárás

Szervezetünk felhívta a BKV figyelmét a TW-6000 típusú villamosok automatikus ajtózáró rendszerének hiányosságára.

Sajnos többször személyesen is tapasztaltuk, ha nyitva van a lépcső és könnyű-gyerekkocsival szállnak fel/le, akkor a jármű hajlamos az ajtót rácsukni a gyerekkocsira. Ennek oka, hogy a mechanizmus (értelmesen) úgy van megtervezve, hogy babakocsival csak magasperonról (lépcső nélkül) szállnak fel /le a járműről. A lépcsős felszállásnál a könnyű-gyerekkocsin átlát az infravörös sorompó és a lépcső a kis súly miatt nem érzi a babakocsit, így konstatálja nincs senki a lépcsőn és becsukja az ajtót.

A helyzet viszonylag egyszerűen megoldható, egy a padlószint közelében megfelelően elhelyezett második (a jelenlegivel sorbakötött) infravörös sorompóval.

kendi zsolt

 

2015 január 6.

Északi elkerülőút terve

Szervezetünk - részben az M0 útdíj bevezetésnek okán - publikálta az Északi elkerülőút (XIX., XX., XXI., XXII. kerület) 2005 ót fejlődő tervét.

A felvázolt elkerülőút egy közúti és városi vasút gyűrűt nyit a Határút M-től egészen Budafokig. A javasolt nyomvonal lehetőséget ad a XXI. századi környezetvédelmi követelmények betartására, és tehermentesít rendkívül sok alkalmatlan útvonalat.

A terv dokumentációja innen tölthető le.

Ezen túl minden megteszünk azért, hogy a terv kapcsán egyeztessünk az önkormányzatokkal, és hogy a terv minél előbb megvalósuljon.

kendi zsolt

 

Aktuális hírek Aktuális

Archívum, 2016-os hírek 2016 hírek

Archívum, 2014-es hírek 2014 hírek