Last Updated: December 31, 2012

Főoldal

 

Hírek, eseménynapló, archív 2013 előtt

 

2012 December 29.

Nem csak kábellopások

Szervezetünk felhívja az illetékesek figyelmét, hogy a BKV vonalain nem csak kábelt, de biztonsági kerítést is lopnak. A határ úti pihenőerdő mentén már több száz méter védőkerítést elloptak. Ez pedig a villamosforgalom biztonságát veszélyezteti!.

kendi zsolt

 

2012 Szemtember 02.

Msziget-15-99 projekt

Szintén régi adósságunkat rendezve elkészítettük a Margitsziget és a belváros észak-déli tengely környezetterhelésének érzékelhető csökkentési tervét. További információk ezen az oldalon.

kendi zsolt

 

2012 Szemtember 02.

Széll-fogas projekt

Régi adósságunkat rendezve elkészítettük a Széll Kálmán (egykori Moszkva) tér és Svábhegy - Széchényi hegy közlekedésének és tömegközlekedésének reformtervét. További információk ezen az oldalon.

kendi zsolt

 

2012 Augusztus 30.

5-ös metró 2012-es elképzelés

2012-ben napvilágot látott egy elképzelés a főpo és a bkk környékéről 5-ös metró néven. Mivel szervezetünk már lassan egy évtizede foglalkozik ezzel a témával nem tudtuk megállni, hogy ne szóljunk hozzá. Fejtegetésünk ezen az oldalon olvasható.

kendi zsolt

 

2012 Augusztus 21.

Kerékpárral Pesterzsébeten

Saját tapasztalatainkra támaszkodva megrajzoltunk egy térképet a kerékpárral járható útvonalakról. Ez reményeink szerint segíthet mindazoknak ki szeretnének kerékpárral közlekedni Pesterzsébeten. További információk ezen az oldalon.

kendi zsolt

 

2012 Augusztus 3.

Nagysándor utca "autópályásítás"

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy több mint 70 év után a Nagysándor József utcát 2x2 sávos "autópályává" bővítő elképzelés / amely középen kettévágta volna a kerületet / végleg az enyészeté lett. Tesszük ezt azért, mivel mostmár birtokunkban van az összes érintett szervezet írásos és egyöntetű nyilatkozata (Főváros, Kispest, Erzsébet műszaki és építésügy). Ezúton köszönném meg mindenki segítségét, aki az elmúlt 15 év alatt pozitív irányba mozdította ezt az ügyet.

A dolog jelentőségét pedig igen könnyű szemléltetni úgy, ha megvalósult volna, akkor kerületet középen egy Soroksári úthoz hasonló útvonal vágta volna ketté. Természetesen ez nem csak minden Erzsébeti hanem sok Kispesti lakos számára is jó hír.

kendi zsolt

 

2012 Augusztus 1.

ÁK móka

Összegyűjtöttük és most közkincsé tesszük a munkánk során lefotózott mókás dolgokat.

kendi zsolt

 

2012 július 28.

BYD K9B autóbusz tesztje

Nos a BKV, a gyártó és civil szervezetek jóvoltából mindeki számára utazható néhány napig a BYD K9B elektromos városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

2012 július 20.

VanHool A300 autóbusz tesztje

Nos a BKV jóvoltából mindeki számára utazható forgalomban a VanHool A300 városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

2012 június 13.

WHO jelentés a dízel motor kipufogógáz rákkeltő hatásáról

Tegnap jelent meg a WHO jelentése a dízel motorok kipufogógáznak rákkeltő hatásáról (IARC: Diesel Engine Exhaust Carcinogenic Lyon, France, June 12, 2012). Szomorú aktualitást ad a dolognak, hogy a BKV járműveinek nagy része elavult és nem alkalmaz kipufogógáz-szűrést, ezért különösen veszélyezteti az utasok, a városban lakók és a városban járók egészségét. Szervezetünk ismét felhívja a figyelmet a BKV buszpark mielőbbi megújításának illetve a karbantartás színvonalemelésének szükségességére. További infók az alábbi oldalon olvashatók.

kendi zsolt

 

2012 május 7.

Öröm és üröm

Az Európai Bizottság ma jóváhagyta a 1-es és a 3-as villamos-vonalak felújítását, illetve az 1-es villamos meghosszabbítását. A beruházás önrésze rendkívül csekély így szinte teljes mértékben EU-s forrásból valósul meg. Abban reménykedünk, hogy ha az ügyben fordul is a szél, akkor is jó irányba teszi. A BKK forráshírt itt lehet olvasni.

Sajnos az odafigyelés hiánya miatt az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása projektből kimaradt a 3-as. Így marad a déli végállomása a sivatag közepén. Ez Pesterzsébet és a déli agglomeráció számára is rossz hír.

Ennek kapcsán szervezetünk felajánlotta, hogy szakmai tapasztalataival segíti a lobbi-tevékenységet.

kendi zsolt

 

2012 április 2.

Egy apró kiegészítés

Szervezetünk kiegészítést tett a Helyi Téma XX-XXIII. kerület Március 21. számában "Hatalmas a buszforgalom a szűk Tartsay utcában" címmel megjelent cikkhez:

A megjelent cikk úgy érthető mintha ez a probléma csak ide korlátozódna. Sajnálatosan módon azonban ez a gond hatványozottan jelentkezik a Kossuth Lajos, Mártírok, Jókai, Lázár, Nagysándor utcákban. Itt nem egy hanem kettő vagy több sűrű buszjárat fordul meg időnként villamossal kombinálva. Más szóval itt a problémát nyugodtan megszorozhatjuk kettővel, hárommal vagy néggyel . Persze ekkor még nem beszéltünk az itt áthaladó gépjárműforgalomról.
Mint a téma jó ismerője rögtön hozzátenném, a "hatalmas buszforgalomnak" önmagában nem kellene zavarni a lakókat, ha megfelelő járművek megfelelően karbantartva megfelelő minőségű úton közlekednének. Más szóval egy 150 embert szállító jármű nem feltétlenül zajosabb vagy büdösebb mint egy személyautó. Sajnos azonban a BKV-nak a napi 1500 kint lévő járműből mindössze 32 olyan van amely valójában alkalmas szűk utcában való közlekedésre. Ezeket a VHAG-300 típusú buszokat kipufogógáz-szűréssel és kültéri-zaj csillapítással láttak el.
Én személyesen az igazi katasztrófát abban látom, hogy ez a 32 jármű tulajdonképpen teljesen véletlenül került ide, fillérekért és erősen lehasznált állapotban. Az ezzel foglalkozó közlekedési és környezetvédelmi szakemberek az általunk végzett felvilágosító munka ellenére még mindig nem értik a problémát, és nem ismerik a megoldási lehetősségeket. Csak abban tudok reménykedni, hogy mielőtt nyugdíjba megyek ezek az alapvető környezetvédelmi tételek részeivé válnak a közlekedési és környezetvédelmi szakember képzésnek.

kendi zsolt

 

2011 október 22.

Két szomorú hír

Sajnos az odafigyelés hiánya miatt az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása projektből kimaradt a 3-as. Ez Pesterzsébet és a déli agglomeráció számára is rossz hír.

Úgy néz ki a nagyívű fővárosi kötöttpályás járműfelújítási projektből nem lesz semmi kormányzati akarat hiányában. Ami különösen szomorú túlnyomó többségét az EU fizette volna.

kendi zsolt

 

2011 augusztus 20.

Webasto S91 autóbusz tesztje

Nos a BKV és a gyártó jóvoltából mindeki számára utazható néhány napig a Webasto S91 városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

2011 augusztus 12.

Kitekintés Ausztria, Svájc

Hivatalos teendőim mellett a világ fejlettebb részén tett utazásom keretében alkalmam nyílt néhány reprezentatív város tömegközlekedésével (is) megismerkedni. Az alábbiakban röviden összegezném tapasztalatimait, amelyek igen sok tanulsággal szolgáltak remélhetőleg nem csak számomra. A beszámoló a oldalon olvasható

kendi zsolt

 

 

2011 augusztus 12.

Volvo 7700 hibrid autóbusz tesztje

A VBL jóvoltából sikerült megszaglászni a Volvo 7700 hibrid hajtású járművét. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a oldalon olvasható.

kendi zsolt

 

2011 június 28.

CSHÉV új közúti híd

Elkészült és átadták a forgalomnak a csepeli HÉV új Szabadkikötő út felett átívelő hídját. Ez már a Csepeli elkerülő út forgalmát is szolgálni fogja.

HÉV szempontból rövidült a menetidő és rövidült az utazás.

kendi zsolt

 

2011 május 2.

Gubacsi út vágányfelújítás

A tegnapi napon befejeződött a vágányfelújítás a Gubacsi út végén. Üröm az örömben, hogy amire elkészült addigra az elején is tönkrementek a vágányok / nagyrészt a sózás miatt /. Mától viszont újra teljes hosszában közlekedik a 21-es (régebben 30-as) villamos de már 51-es viszonylatszám alatt.

Ezen a vonalon a zajosabb ICS típusú járművek helyett ezután a csendesebb és kényelmesebb TW típus közlekedik. Ez főleg Pesterzsébet lakóinak jelenet megkönnyebbülést.

A Hentes utcánál megálló-szigetet alakítottak ki, így megszűnt a főváros egyik legveszélyesebb úttestre szállós megállója. Csak remélni tudjuk, hogy a megállószigetre felfutós balesetek nem fognak a jövőben majd gondot okozni.

kendi zsolt

 

2011 április 17.

MAN Lions City GL autóbusz tesztje

Nos a BKV és a gyártó jóvoltából mindeki számára utazható a MAN Lions City GL EEV városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

2011 április 6.

Aggodalmaink az elektronikus jegyrendszer bevezetésével kapcsoltban

Napvilágra kerül, hogy a Főváros az elektronikus jegyrendszer bevezetésére készül. Ezzel alapvetően egyetértünk, de a rendelkezésre álló források szűkössége miatt ellenérzéseink vannak. Ezeket megfogalmaztuk a Főváros fórumán. Emelett adtunk egy rövid áttekintő elemzést a BKV nem túl rózsás infrastruktúrális helyzetéről.

kendi zsolt

 

2011 március 17.

Nabi Sirius autóbusz tesztje

Nos a BKV és a gyártó jóvoltából mindeki számára utazható néhány napig a Nabi Sirius városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

2011 március 1.

Felháborodásunk a Vágóhídnál történt tömegbaleset miatt

A Soroksári út Vágóhíd megállónál tegnap három ember halt meg és ugyanennyi sérült meg súlyosan. Felháborodásunkat nem is az okozta igazán, hogy a nem gépjárművel közlekedők védelme Magyarországon elégtelen hanem az, hogy ennek a csomópontnak a veszélyeire már lassan egy fél évtizede folyamatosan felhívjuk a figyelmet. A teljes hozzászólás a Főváros fórumán olvasható. Ha meghallgatta volna valaki az elképzelésünket az csak a tegnapi napon 3 ember életét menthette volna meg.

kendi zsolt

 

2011 február 22.

Felhívó levél a XX. Nagysándor József utca 2x2 sávos autópálya ügyében

Szervezetünk felhívó levelet küldött a fővárosi Főépítésznek (illetve az őt helyettesítő főosztályvezetőnek) a XX. Nagysándor József utcában tervezett 2x2 sávos autópálya ügyében. Már régebben az összes lehetséges hivataltól és hatóságtól beszereztük a szükséges nyilatkozatot arról, hogy az elképzelés irreális és valójában senki sem kívánja megvalósítani. Harmadszori nekifutással megkiséreljük elérni, hogy ez az elképzelés kikerüljön a rendezési tervekből és megszünjön a hozzá kapcsolódó rendezési vonal.

kendi zsolt

 

2010 október 13.

M5 bevezető szakaszának zajvédő fala

Örömmel nyugtáztuk, hogy az M5 bevezető szakasznál a pesterzsébeti oldalon részben elkészült a zajvédő fal. Méréseink pedig igazolták, hogy annak anyaga és megvalósítása hatékonyan csillapítja az út folyamatos határérték feletti zaját. Külön örömunkre szolgál, hogy járulékos hatásként a fal / ha kismértékben is de / csillapítja az erősen szennyezett levegő bejutását a lakóövezetbe.

kendi zsolt

 

2010 szeptember 6.

Credo EN 9,5 autóbusz tesztje

Nos a BKV és a gyártó jóvoltából mindeki számára utazható néhány napig a Credo EN 9,5 városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

2010 Július 30.

Egy szomorú hír

Engedtessék meg nekem, hogy néhány sorban emlékezzek Pesterzsébet önkormányzatának munkatársára Vibihál Károlyra aki az elmúlt héten ment el közülünk. Tenném mindezt azért mert sokat csatáztunk hol együtt hol egymással szemben állva hitünk szerint a kerület érdekében.

Munkája során kicsinek látszó de nagy szakértelmet, tudást és kitartást igénylő feladatok jutottak neki. Így nem őrzi majd emléktábla nevét a főváros valamelyik hídján. Viszont munkájának eredményével szinten minden erzsébeti találkozhat nap mint nap amikor dolgozni vagy bevásárolni indul.
Külön köszönet illeti azért mert széleskörű közlekedésszakmai, közigazgatási és szociológiai ismereteivel nem csak az önkormányzat de a civil szervezetek munkáját is önzetlenül segítette. Például az Észak-déli regionális gyorsvasút (EDR) tervét nélküle sosem sikerült volna ilyen precízen kidolgozni.

Egyik, őt leginkább visszaidéző történet amikor egy szombati napon összefutottunk a Tátra téri piacon és egy padra leülve megvitattuk a kerület ügyeit. A beszélgetés végét csak az a telefon jelentette ami az ebéd alapanyagának hollétéről tudakozódott.

Ha pedig vallásos lennék azt mondanám a mennyek országában megüresedett egy állás. Ezen állás betöltésére pedig kiválasztották az egyik legjobb (szak)embert.

kendi zsolt

 

2010 Július 27.

Scania OmniCity autóbusz tesztje

Nos a BKV és a gyártó jóvoltából mindeki számára utazható néhány napig a Nabi Sirius városi busz. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyen is valóban ez jármű. A véleményünk és észrevételeink a következő oldalon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKV várta.

kendi zsolt

 

2008 szept. 10.

-

varga tamás

 

2008 június 19.

A DBK logója

A DBK (Duna Beton és Kavics Kft.) figyel az 52-es vili pályára

A DBK egy józan hangú levelem után más közlekedési útvonalat keresett a nehéz betonkeverőknek. Le a kalappal a cég előtt! Ezt az ügyet azonban jóval előbb orvosolni kellett volna. Ha lenne politika Erzsébeten, akkor intézkedett volna. (..)

MIndenesetre boldogan belinkelünk egy olyan céget, ami komolyan veszi az erzsébeti lakosokat.

varga tamás

 

2008 május 7.

A PKD magyar címere

A BKV járatain utazók jogai (mit nem tehet a jegyellenőr?)

Mostanában gyakran látni marconának tűnő ellenőröket a BKV csomópontokban, akik esetenként fizikailag akadályozzák az embereket a továbbjutásban. Attól függetlenül hogy az utazónak van vagy nincs jegye / bérlete, a jegyellenőr (és a biztonsági személyzet sem) nem akadályozhatja a szabad mozgásban az utast. Igazoltatási joga sincsen, tehát senki sem köteles átadni nekik az iratait. (A leszállásban egészen biztos vagyok hogy nem történhet akadályozás, a felszállásnak viszont még utánanézek.) A fent leírt jogokat az Alkotmány garantálja, aminek vonatkozó része alább olvasható. Tovább...

 

2008 május 6.

Az Ák52 a pesterzsébeti tuningról és a káoszról

Április 14. és 18. között a Kossuth Rádió vendégei voltunk a Magánhangzó - közéleti beszélgetések című műsorban (Felelős szerkesztő-műsorvezető: Szikra Zsuzsa).

Sajnos a hanganyag már nem érhető el. (varga tamás kiegészítése 2008 szeptemberében)

A Kossuth Rádió műsorai

Bazsó Gábor (Index - Totalcar) csacsiságaira részletes választ adunk.

Internet Explorer alatt el kell indulnia magától, de ha nem, a következő linkről le lehet tölteni a hallgató programot (Real Player). A Real Player telepítése után a lejátszó beépül az Internet Explorerbe. Mozilla, Netscape, Firefox, Opera alatt kicsit bonyolultabb a helyzet, ebben az esetben a jelzett lejátszóban lehet a fájlokat meghallgatni. A Media Player Classic (6.4-es verzió) is le tudja játszani a *.rm (Real Media) fájlokat.

varga tamás

 

2008 május 6.

Az Ák52 állásfoglalása a paraméterkönyvről

Szervezetünk véleménye a paraméterkönyvvel (2008.02.21 keltezésű munkaközi anyag) kapcsolatban a következő:


 

2008 április 9.
Bokszoló

Az Ák52 állásfoglalása a hétfői BKV-sztrájkról és a 99-es busz levágása ellen fellépő aláírásgyűjtési akcióról

Szervezetünk támogatja a BKV munkavállalóinak azon törekvését, hogy a járművek és az infrastruktúra állapota javuljon, és rendezzék a BKV anyagi helyzetét.

:::::::::::::::::

Az Ák52-szervezet támogatja azt a pesterzsébeti megmozdulást, ami aláírásokat gyűjt a 99-es busz lerövidítése ellen. A következő címen lehet csatlakozni az aláírásgyűjtőkhöz:

http://www.99esbusz.blogspot.com

Sok sikert kívánunk dr. Szuromi-Kovács Ágnesnek és társainak !

 

2008 március 29.
Ki látott már ilyet?!

Használják-e az erzsébeti pártképviselők a tömegközlekedést ?

Mindannyian tudjuk, hogy kerületünk tömegközlekedési problémái elsősorban nem helyi szinten, hanem fővárosi viszonylatban dőlnek el, "oldódnak" meg. Sajnos.

Ugyanakkor joggal tesszük fel a kérdést, hogy azok a helyi pártképviselők (politikus nem nagyon van Dél-Pesten) akik az ajánlásokat megfogalmazzák, használják-e a tömegközlekedést ?

Tovább...

 

2008 február 13.

(OTS-Hírvonal) - Az ÁK52 civil szervezet a sajtó részére bemutatja az általa elkészített EDR Észak-déli Regionális Gyorsvasút (régi nevén 5-ös metró) "entry level" terveit.

2008. február 13., 09:57
Az ÁK52 civil szervezet elkészítette az EDR Észak-déli Regionális Gyorsvasút terveit

http://ots.mti.hu/news.asp?view=1&newsid=48383

 

2008 január 24.
Klikk

EDR, Észak-déli regionális gyorsvasút

Látva az Észak-déli regionális gyorsvasút (régebben 5-ös metró) körül kialakult káoszt szervezetünk úgy döntött, hogy elkészíti annak moduláris elemekből álló tervét. Tovább...

 

Főoldal