Használják-e az erzsébeti pártképviselők a tömegközlekedést ?
Mindannyian tudjuk, hogy kerületünk tömegközlekedési problémái elsősorban nem helyi szinten, hanem fővárosi viszonylatban dőlnek el, "oldódnak" meg. Sajnos.
Ugyanakkor joggal tesszük fel a kérdést, hogy azok a helyi pártképviselők (politikus nem nagyon van Dél-Pesten) akik az ajánlásokat megfogalmazzák, használják-e a tömegközlekedést ?
Több érdekes nyilatkozat látott mostanában nyilvánosságot. Hiller István azt találta mondani egy műsorban hogy ő használja a BKV-t. Aki bármit tud erről a jelenségről vagy látta a pártképviselőt, kérem jelezze nekem. Szívesen megkérdeznénk, hogy milyen az éjszakai járatokon szívni az elégetett dízelolaj szagát stb.
Perlaki Jenő volt erzsébeti polgármester (aki civilben egész jó fej) ebben a 2008-as cikkében a 31-es villamos pályájának felújításának szükségességén élcelődik, elég infantilis módon.
A probléma csak az, hogy régóta megszűnt a 31-es villamos. (..)
Repi biciklizéseket bonyolító pártképviselőket lehet látni a kerületben, de már Komoróczy László is autóra nyergelt. Lackó bátyánk jelenség volt régen a Török Flóris utcában, ahogyan barna köpenyében végigkerekezett az utcán a lőrinci munkahelye felé. Ma ez életveszélyes és többek között az ő dolga a száguldozásos, tuningolós magatartás kezelése az inkább propagandaújságnak nevezhető Pesterzsébet újságon keresztül. Ha ez nem megy, akkor le kell mondania. A tuning ügyről harmadik éve szintén lapító pesterzsébeti Fidesz meg is buktathatta volna Komoróczyt. Eszük ágában sem volt. Úgy néz ki hogy a nyamvadt kis hatalmat kényelmetlenül érintő kérdésekben lezár a pártokrácia, és a "központi akarat, Rákosi daganat" elve érvényesül. (Ez egy idézet a Rés nevű alte együttes dalából.)
De térjünk vissza az alap problémára. Semmilyen nyomozásra nem buzdítunk senkit, csak az érdekel bennünket, hogy kertvároshoz méltóan viselkednek-e a _pártokat_ képviselő "politikusok". Vagyis használják-e a tömegközlekedést ? A fenti nyilatkozatok arra engednek következtetni, hogy nem használják a tömegközlekedést, sőt van olyan közöttük, aki még a járatok számával sincs tisztában. Gál Szabolcsról tudjuk hogy használja a buszt. Ez az egyetlen pozitív jelenség, amit a kialakult helyzetről el tudunk mondani. Idáig... (Hagyó Miklós egy óriási Mercedes taxival érkezett a sztrájkolókkal egyeztetni.)
A BKV Paraméterkönyvét innen lehet lehúzni, ami egy tervezet. Legfájóbb pontja a 99-es busz, ami direkt közlekedést biztosít a külváros és a belváros között, ráadásul egészen gyorsan teszi ezt. Gyakran a busz "hízlalására" lenne szükség, nem levágására. A népligeti rész sajnos problémás, dugós szakasz.
Pesterzsébet közlekedése azért még mindig működik, de jó lenne ha nem várnánk ölbe tett kézzel az egykori (nyolc- tíz évvel ezelőtti) román - legalábbis erdélyi - példát ahol a faluk / városok szélén stoppoltak az emberek, miután megszűnt a vonat- buszközlekedés. Ez olyannyira beépült az erdélyi társadalomba, hogy minimális fuvardíjakért el lehetett jutni a célhoz. Ez nem lehet igazán cél. A társadalom mindig megoldja a problémáit, de nem mindegy hogy milyen áron.
varga tamás
Folytatjuk... és várjuk a véleményeket. Közzéteszünk minden építő gondolatot és közölni fogunk ellenvéleményeket is, ha kell.
|