2008 május 6.

Hírek mappa

Paraméterkönyv (2008.02.21)

Szervezetünk véleménye a paraméterkönyvvel (2008.02.21 keltezésű munkaközi anyag) kapcsolatban a következő:

52-es villamos. Itt a Topánka-TörökFlóris utcai végállomás hozhatna komoly utasszám emelkedést.


19-es busz. Sajnos ettől elvágja magát a 3-as villamostól. reméljük a 3-as meghosszabbítása még 2010 előtt elkészül. Kérdés azonban a követési idő a jelénelegi viszonyokkal összehasonlítva. Azonban az 19-es vonalán 3 tengelyes csuklós busszal fordulni szinte lehetelen attól függeltenül hogy mi a járat száma.


23-as busz. A napközbeni 20 perces követésből biztosan botrány lessz. A piacnapokon 7-12 óráig most is koppanásig tele van a járat a Tátra és Ady Endre tér között. A Mátyás király tér rossz irány. Ha arrafelé, akkor inkább menjen el az áruházakig. Ha meg nem arra, akkor az Eperjes Ltp. és a Délpesti kórház égető gondjait kéne inkább megoldani.


23GY busz. Kíváncsi lennék, hogy egy 17 méteres járművel miként lehet megfordulin egy 8 méter széles utcában. A közgyűlési határozat bizonyosan nem segít. Talán ha egy 30 tonna teherbírású daru állomásozik a végállomáson akkor működik a dolog. Különben meg csak a jelenlegi végállomáson lehet megfordulni (vagy Nagysándor - Mártírók nagykörben). Ha a 23E a 23GY vonalán jár majd akkor így elveszik az átszállási kapcsolta a K-NY tengellyel (51-es busz). Ha a 23E a 23-as vonalán akkor pedig az igen forgalmas lakótelepi megálló marad ki.
48-as busz. A 19-esítést üdvözölni tudjuk. Azonban az 19-es vonalán 3 tengelyes csuklós busszal fordulni szinte lehetelen. (Majus 6.-i kiegészítés: a piros 23-as lerövidítése már nincs benne a most aktuális paraméterekönyvben.)


51;151-es busz. A Csepel-KöKi betétjárat nem túl bölcs dolog. Az 51-151 vonal a Gyógyszergyár/Hitpark miatt teljes hosszában egyenletesen terhelt a hét minden napján. Így a betétjárat nem túl értelmes.


59-es busz. A csuklósítás 36-os számmal üdvözlendő. Kérdés azonban a követési idő a jelénlegi viszonyokkal összehasonlítva. Azonban az 59-es vonalán 3 tengelyes csuklós busszal fordulni szinte lehetelen attól függeltenül hogy mi a járat száma.


66-os busz. A betétjáratot üdvözölni tudjuk (pl. piac!). Talán ezt egy 52a villamossal kellett volna megoldani.


99-es busz. A vonal lerövidítése a belvárosba való eljutási időt hosszabbá teszi, annak költségét pedig duplára emeli.

Ami kimaradt az anyag XX. kerület fejezetéből:

Ráckvei HÉV. Gyakorlatilag 15 perc helyett 30 percenként fog közelkedni. Ezt az anyagba elfejetették a változások között megemlíteni. Ennek hatására a helyközi buszforgalomra fog áttolódni a hangsúly. Itt pedig a Népliget pályudvar rossz helyzete miatt a helyi közlekedés (jellegzetesen a 23-as busz) túl fog terhelődni.

30-as villamos. Napközben 20 helyett 30 percenként fog közlekedni. Este és reggel pedig egyáltalán nem. Talán ezt is meg kellet volna említeni az érintett kerületeknél. Más részről ha megjavítanák a Timót-Határút vágányokat akkor komolyabb megtakaritást lehetne elérni a menetidő csökkenése miatt, és az utas is több lenne.

23+23E busz. A 10 perce követés express-vel elvileg jó lenne, de a Boráros-Pesterzsébet felső külön életet él a helyközi járatok bajai miatt. Tehát például napközben a 20 perces Boráros-Pesterzsébet felső követés (mivel az 23E elkerüli ezt az állomást ha a 23GY vonalán közlekedik) botrányhoz fog vezetni.

Ami kimaradt az anyagból:

Nincs benne az újonnan létrejövő járatok paramétere (pl. 36 és 48). Így nem lehet tudni valóban milyen szolgáltatást fog leírni maga a paraméterkönyv.

Megjegyzés: Az anyagot csak a XX. kerület szempontjából vizsgáltuk!

Főoldal