Kerékpárutak a belvárosban
Szervezetünk kerékpározott egy kicsit a belvárosban. Tapasztalatinkat alább írjuk le.
Pesti oldal:
Belgrád rakpart, mivel a közúti forgalommal közös a kerékpársáv, ezért már szinte teljesen lekoptak a kerékpárjelek. Ezt célszerű lenne legalább néhány táblával stabilizálni.
Vámház körút és Mátyás utca közötti szakasz igen kalandos. Ha soka a gyalogos, akkor ez a szakasz szinte járhatatlan. A sok gyalogos és az asztaloknál mulatók veszélyessé teszik a kerékpáros közlekedést.
A Mátyás – Petőfi híd szakaszon szintén probléma a Dunaparti nyomvonal. A gyalogosforgalom miatt szinte lehetetlen a haladás. A régi Közraktár utca oldalon futó nyomvonal sokkal használhatóbb volt.
A Petőfi és Rákóczi híd közötti részt még néhány évtizeddel ezelőtt jól megépítették, azóta pedig nem rontották el, így még esete is jól járható. Az egyetlen kifogás a burkolatként felhasznált térkő, aminek igen magas a gördülési ellenállása és az illesztés típusa miatt igen zötyögős is.
A Rákóczi híd és a Kvassay közti rész főleg sötétben borzasztó. Kivilágítatlan, rossz minőségi változó útburkolat csak a szakaszt jól ismerőknek közlekedhető.
Budai oldal:
A Rákóczi és Petőfi híd közti szakasz már eléggé rossz állapotban van. A budai hídfőnél lévő szakasz a koncert idején (előtt meg utána méginkább) nehezen járható és veszélyes.
A permanens probléma a Szabadság és Erzsébet híd közötti szakasz. A hely szűk a gyalogosok száma igen magas. Az egyetlen pozitívum, hogy az Erzsébet híd hídfőjénél készült egy új átbújási lehetősség, amivel a legkritikusabb szakaszt némi kerülő árán ki lehet kerülni. Viszont ha valaki déli irányból a Krisztina körútra akar átjárni, akkor a Dőbrentei és Apród utcán át kell egyet kerülnie.
A Szarvas tér környéki kerékpárutakat egyébként is teljesen átépítették. A Döbrentei utca kerékpársávja különlegesen jó minőségű burkolattal van ellátva. Az elemek jól illeszkednek, így gördülési ellenállása rendkívül alacsony. Hiányosság, hogy a Bazár előtti részen sajnos az elméleti kerékpárutat parkoló autóbuszok foglalják el. További hiányosság, hogy a kerékpáros forgalomirányító lámpák fénye nincs tompítva, így este elvakítja a lámpánál várakozó kerékpárost. Itt nem vették figyelembe, hogy míg az autók 4-10m addig a kerékpárosok 0,5-1,5m távolságból nézik a lámpájukat.
Általában:
A burkolatfestés sajnos nagyon gyorsan lekopik. Ezért célszerű lenne inkább táblákat használni helyette.
Nem ártana ha valaki (BKK) publikálna egy frissített kerékpárút-térképet azok számára aki nem naponta járnak mindig ugyanazon útvonalon.
kendi zsolt
|