Új Trollino 12 és 18, The new

 

Az itt leírtak megértéséhez fontos ismerni a közösségi közlekedés járműveivel szemben támasztott követelményeket. Az a néhány hazai szakember aki mindezeket jól ismeri nyugodtan átugorhatja, a többieknek javaslom ezen oldal átolvasását és megértését.

  

Új külsőt és belsőt kapott.

Ez a típus azért is érdekes, mert az alapjármű (Solaris Urbino 18) dízel hajtással megjelenhet metrópótló buszként.

Két- és háromtengelyes változat.

Belső elrendezése kissé furcsa, de tökéletesen működik. Méretében nagyvárosibb lett a jármű.

Utastájékoztatás megfelelő.

Világítás megfelelő.

Fűtés megfelelő.

Ami zavaró az az ajtók nyikorgása (új jármű). Ez valószínűleg a kemény szigetelőgumiból adódik. Az ajtók üzemben eléggé hangosan nyikorognak, ezzel kéne valamit kezdeni.

Sajnos gyerekkocsival és kerekesszékkel ugyanúgy cikcakkban kell közlekedni a járműben mint a CAF-nál.

Sajnos gyerekkocsival és kerekesszékkel ugyanúgy cikcakkban kell közlekedni a járműben mint a CAF-nál.

Megszélesítették a karosszériát. Ettől az ülések mérete és a közlekedőút is komfortosabb lett. Viszont így nem igazán keskeny utcákba való.

Összességében rokonszenvesnek tűnik a jármű.

 

A ZF első futómű ígéretes darab.

Gyorsulási karakterisztikája sokkal karakteresebb. Induláskor bele lehet süppedni az ülésbe.

Rugózás szempontjából kicsit kemény. Rugózása (felfüggesztése) megfelelő.

A hátsó járműfélben túlságosan sok a műszaki berendezés. Valószínűleg a tetőn nem fértek el a klím miatt. Ettől viszont sok helyen magasra kerültek az ülések. Mondhatnánk ez SKODA iskola.

Gyorsítási és lassítási karakterisztikája nagyon „fickós”. Sajnos álló utasok esetében ez nem igazán előny, két kézzel kell kapaszkodni.

A fékerő-szabályzást hiányoljuk. A visszatáplálásnál sincs kidolgozva a lassítási karakterisztika.

A régi modell egyik hibája volt, hogy a tetőn lévő berendezések súlya miatt „dülöngélt”. Úgy néz ki ezt a hibát kijavították.

Végsebessége megfelelő.

Munkavezeték-csere okán volt alakalmunk a járművet akkumulátoros üzemben is tesztelni. Furcsa, de érthető módon ebben az üzemben gyorsítási karakterisztikája sokkal utasbarátabb. Ennek az az oka, hogy a hírek szerint takarékosság okán kimarad motorerő és fékerő szabályzó elektronika. Így az akkumulátor munkavezeték-táplálás nélkül egy természetese szabályzóként működik és biztosítja a kellemesebb karakterisztikát.

  

 

Budapest, 2016.05.22, frissítve 2016.05.22

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Vissza az autóbuszok oldalra.

Vissza a főoldalra.

Vissza a járművek oldalra.