Last Updated: December 31, 2007

Főoldal

 

Hírek, eseménynapló, archív 2008 előtt

 

2007 december 15.
Olvasás

Elutasította az Alkotmánybíróság az Ák52 beadványát

Az alkotmánybíróság elutasította azt a beadványunkat amiben azt kifogásoltuk, hogy a választásra jogosultak megközelítőleg húsz százaléka nem választhat képviselőt a területileg illetékes önkormányzatokba. Szerintük ez semmilyen hátrányt nem jelent és nem alkotmányellnes. Az elutasítás szövege itt olvasható.

 

2007 november 13.
Troli a Krímben

A világ leghosszabb távolsági, hegyi trolibuszhálózata Ukrajnában,
a Krím félszigeten

A Krím félszigeten főleg környezetbarát tulajdonsága miatt építették ki a világ egyik leghosszabb troli vonalát még az ötvenes, hatvanas években. No meg azért is mert a kommunizmusban tervgazdálkodás volt, nem piaci verseny (az áram ára relativizált volt).
Sajnos komoly veszélyben van ez a rendkívül érdekes vonal, amin több ismerősöm is utazott. Az első link a 2103-as Szimferopol-Jalta járatról mutat képeket. Ez a vonal közel 90km hosszú és két és fél óráig tart az utazás. A hivatalos link is itt van, de nem nagy szám. Térképekkel ellátott hivatkozásokat örömmel kiteszünk a lapra, ha valaki esetleg ilyenbe botlik.

Képek a Szimferopol-Jalta vonalról:
The Railfaneurope.net Picture Gallery

Hivatalos oldal:
KRIMTROLLEYBUS

Oroszországi és ukrajnai villamos-, trolibusz és járműgyártási rövídhír-egyveleg

The trolleybus line's route passes through the Crimean Mountains across the Angarsky Pass, reaching 752 metres (2,500 feet) at the road's highest point, then decending down to the resort town of Alushta on the coast. The remaining distance to Yalta equals 41 km long, winding around the mountains and above the sea.The ©koda 9Tr, ©koda 14Tr vehicles are used on the route.

varga tamás

 

2007 október 30.
Klikk

Budapest anno

Nagy kép
A Kálvin tér 1898 körül (Forrás: Budapest Anno, Corvina, 1984, francia nyelvű kiadás)

Miközben a világ legdrágább metróépítési fajtáját tűrjük Budapesten - a mélyépítésű nehézmetróét -, vessünk egy pillantást erre a Kálvin téri fotóra az 1898-as év környékéről. Jól látható hogy a Kálvinon négy pár villamossín fut, komoly (!) áttétekkel. A kép jobb oldalán utasok várakoznak a villamosmegállóban. Nyilván sokat változott azóta az utasszám, de nem lehet kérdéses hogy a mai, vagy a képen jelzett városi élet az élhetőbb.

varga tamás

 

2007 október 16.
Klikk A kölni magasvili

Villamos a magasban

Magyarországon még szinte ismeretlen a villamosok magaspályán történő vezetése. Pedig a helyi adottságok sokszor ezt a megoldást kívánnák meg leginkább. Ilyen például az árvízveszélyes helyek, vagy ha a föld alatt történő vezetéshez nem állnak rendelkezésre a megfelelő anyagi források.

Tovább...

 

2007 október 10.

Tárgyalások a III. kerületi főépítésszel az Észak-déli Regionális Gyorsvasútról

Szervezetünket ma Kendi Zsolt képviselte ezen a találkozón. Hamarosan részletes beszámoló következik.

 

2007 október 9.

Az Észak-déli Regionális Gyorsvasút
koncepciójának és előkészítettségének a helyzete

Letölthető az utolsó hivatalos anyag:

http://www.freeweb.hu/kevei/Otosmetro/ED_reg_gyorsv_2005.doc

Szerző: Kevei László

Kiadás: 2005. április 7.

A ráckevei HÉV-vonal honlapja: http://www.freeweb.hu/kevei

+++++++

Az ÁK52 is készített egy térképet az érintett szakaszokról.

 

2007 október 9.
Klikk ! A Pacsirta- lakópark

Másodrendű főút az Alsó határúton?

Az Ák52 szervezet 2004-ben tárgyalásokat folytatott a fővárossal. Miközben a fővárosi rendezési tervet nézegettük (a 2003-as kiadást), véletlenül megláttuk, hogy a hosszútávú fejlesztések között az Alsó határút, mint komoly másodrendű főút (ez lehet 1x1, vagy 2x2 sávos is, de inkább az utóbbi) van bejelölve. Feltételezzük hogy a rendezési tervbe csak olyan dolgok kerülnek be, amiket komolyan gondol a főváros. Az út funkciója a XX. és XXIII. kerület közötti helyi forgalom hordozása lenne.

Tovább...

 

2007 szeptember 26.

Új külső körút építéséről tárgyal holnapi ülésén a Fővárosi Közgyűlés

Városházi hírek
Új külső körút építéséről tárgyal holnapi ülésén a Fővárosi Közgyűlés

A mi kerületünket délről ez az útvonal 1 km-rel kerülné el a Vecsés úton a Hunyadin keresztül a meglévő vagy már felszedett sínek mentén Lőrinc felé kanyarodva. Az északi rész a Határ út.

Itt a pontos térkép:
http://www.budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=bpgyuru

Kiegészítés (Ák52) :

Jelezni szeretnénk hogy a 2010-ig megépülő elkerülő út (amiről ez a cikk szól) nem azonos a 2015 után esedékes Alsó határúti másodrendű főúttal (amiről az október 9.-én kelt cikk szól). Tehát a két egymást követő anyag nem ugyanarról az útról szól.

 

2007 szeptember 25.
Hajtás, elvtárs!

Tekerj !

Történnek azért jó dolgok is. A nyáron új bicikliutak épültek a kerületben. Mondjuk az furcsa hogy a Topánkán a bicikliút sövénnyel védett a nagy forgalomtól, míg a gyalogosforgalom közvetlenül a zajos út mellet bonyolódik. (?)

A tapasztaltabb bringások tudják, hogy a Gubacsi híd pesterzsébeti hídfőjétől el lehet bringázni közvetlenül a Duna-parton a Lágymányosi hídig vagy a Borárosig. Ez az út még nincs kiépítve, tehát vad és eléggé elhagyatott. Gyerekek, nők ne nagyon mászkáljanak arra egyedül. A régi szabadkikötői, hídépítői részen át vezet az út. Itt azt is lehet pontosan hallani hogy milyen piszok messzire elhangzik egy zenélő hajó hangja, zaja, ha a Dunán áll.

A megnyílt út jó hír lehet Fröhlich Péternek is, aki most már bringán járhat a kerületbe politizálni. ; )

Kertvároshoz méltó lenne, hogy a városháza előtt vagy mögött legyen végre egy biciklitároló. A pesterzsébeti biciklizők védőszentjét pedig nyugodtan elnevezhetjük Hengl Tiborról. Vagy Komoróczy alpolgármesterről.

Hamarosan kiteszünk egy teljes térképet vagy tájékoztató linket.

varga tamás

 

2007 június 7.
Kérdéseink

Fővárosi megbeszélés

Szervezetünk 2007 június ötödikén látogatást tett a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztályán, és megragadva az alkalmat feltette kérdéseit az ott dolgozóknak.

Kendi Zsolt beszámolója

Tovább...

 

2007 június 2.
A probléma kezdete

Fontos közlemény


Az Index belföldi dosszié rovatában "Röhög a Fővárosi Közgyűlés"
(Szegő Iván Miklós 2007. május 31., csütörtök 21:40)
címmel megjelent íráshoz szervezetünk a következő kiegészítést teszi.

Szomorúan láttuk, hogy a cikkből pont a leglényegesebb következtetés maradt ki.
Ha valaki a fővárosnál valós helyi problémákkal jelentkezik akkor a válasz vagy
"röhögés" vagy "hatáskör hiányzik" vagy "nincs pénz". Mostanra már odáig jutottunk,
hogy a kerületi például (tömeg)közlekedési ügyekben a kerületi önkormányzatnak
szinte semmi beleszólása sincs. Ez pedig annyit jelent, hogy a főváros lakóinak
egy része választott képviselő hiányában önkormányzati képviselet nélkül
maradt.

A problémák pedig évtizedek óta csak gyűlnek, és természetesen megoldatlanok
maradnak. Ezért az olyan polgármestereket akik legalább megpróbálják megoldani
ezeket a gondokat tisztelet illeti meg.

A körgeometriás csomópont közérthető neve körforgalom és nem jelzőkör.

A XX. kerület polgármestere választási ígéretét tartotta be, amikor az 52-es
villamos pályarekonstrukcióját szorgalmazta a főváros előtt. A buszjáratok
Jókai Mór utcai visszafelé járatása pedig határozott lakossági kérés volt.
A vegyi gyárak ügye is valós probléma és nagyon érzékeny fővárosi téma. (..)

Úgy gondoljuk hogy az eset akaratlanul is egy jóval fontosabb kérdésre, mégpedig
a külvárosi ember fővárosi érdekérvényesítési lehetetlenségére hívja fel a figyelmet.
Ezért az ügy valaminek a kezdete is lehet.

ÁK52 szervezők

 

 

2007 május 30.

Illatos út újratöltve - A Kispesti Önkormányzat környvéd. bizottsági ülése

Az Ák52 Szervezet is meghívást kapott a bizottsági ülésre. Egyeztetnünk kell az érintettekkel mielőtt részletesen beszámolunk a történtekről.

varga tamás

Hamarosan...

Főoldal

 

2007 május 28.
Ki látott már ilyet?!

Pártképviselő-spotting a tömegközlekedési járműveken


Hamarosan...

Más. Még május 22.-én készült egy videó a hurok vilijeiről. Nézze meg. 12 mega. Nézze meg.

 

 

2007 május 26.
Klikk

Az 5-ös metró alternatívája


Elképzelés, déli szakasz, északi szakasz, költségek, előnyök, gyakran feltett kérdések.
Az Ák52 tanulmánya.

Tovább...

 

2007 május 22.
Klikk Megszólal a kerület

Mit gondolnak a villamospálya mellett élő pesterzsébeti emberek?

(A pályáról, a tömegközlekedésről, alternatívákról és a pártképviselőkről)

Az Ák52 Szervezet a mai napon a pesterzsébeti külső villamoshurok (Vörösmarty utca)
mellett élő embereket szólaltatta meg. Véletlenszerűen kérdeztük meg az embereket,
azt néztük, hogy olyan embert szólaltassunk meg aki a vilipálya mellett él és lehetőleg
zajosabb (pl megálló) helyen. Kilenc család szólalt meg, többek egy egész utcarész
nevében beszéltek. Tovább...

 

 

2007 május 21.
Klikk Tanulmány az ungarische útépítésről

Útfelújítás, ahogy én láttam

2006 októberben végre elkezdődött a XX. kerület Nagysándor József utca felújítása. Szükség is volt rá, mivel az utca olyan volt mint a mesebeli zokni, több volt rajta a folt mint az eredeti anyag.Tovább...

 

 

2007 május 21.
Klikk Illusztráció

Tudnivalók az Illatos úti BVM-ről

Erzsébetiként meglepve olvastam, hogy a kerület határában működik az ország egyik jelentősen szennyező üzeme (EPER 18. összkibocsájtó). Ami ennél nyugtalanítóbb mi történhet ha mondjuk baleset folytán az anyagok amivel dolgoznak kijutnak az üzem területéről. Ennek tisztázására feltettük kérdéseinket a kerületi polgári védelem kirendeltség-vezetőjének. Tovább...

 

 

2007 május 18.

Az emlékszoba panorámája, 1024-es felbontásban Neményi Lili emlékszoba

Indít

Az Ák52 segítségével elkészült egy kis játékos
panoráma felvétel a Pesterzsébeti Helytörténeti Múzeum
Neményi Lili emlékszobájáról. A múzeum többi szobája
is nagyon érdekes, azokat is érdemes megnézni. Élőben.
A Gaál Imre- és Rátkay-Átlók Galériában is komoly
munkák vannak.

Az alábbi linkeken mindenki kiválaszthatja a megfelelő
méretű fájlt. A kép egy navigálható mov kiterjesztésű
apple fájl, a kurzor környezetérzékennyé alakul a kép
fölött és az egérrel/gombokkal mozgatható.
Quicktime plugin kell hozzá (direct download telepítő fájl, 20 MB).

800x600-as felbontáshoz;

1024x768-as felbontáshoz;

1280x1024-es felbontáshoz.

varga tamás

*************************

A múzeum címe: 1203 Budapest, Baross u. 53.

Nyitvatartási idő: vasárnap és hétfő kivételével naponta 10-18 óráig

A Pesterzsébeti Múzeum honlapja

mail: postmaster@pemuzeum.t-online.net

 

 

2006 december 25.
Klikk 100 000 HUF mínusz (üvegenként)

Rongálják a villamosainkat!

2003-2004 táján kezdődött el ez a típusú rongálás a fővárosban.
Bár ezek a fotók még 2004 májusában készültek, a helyzet inkább
csak romlott, már a drága TW villamosokat sem kímélik.

Azt kell legelőször kideríteni hogy egyáltalán a _kerületben_ követik-e
el a rongálást. A BKV szerintem boldogan segíteni fog. Az Ák52
munkája pl nem sokat ér, ha azt kapjuk a nyakunkba, hogy úgyis
tönkretesszük a villamosokat. Az UV-ken egy ilyen üveg 100 000 HUF-ba
került, gondolom az újakon ez drágább. Van olyan Ganz vili (52-es), aminek
minden üvege tönkre van téve, itt kb 1-2 millió körüli az okozott kár.

Egy-másfél éve vízüveggel (nátriumszilikát) kezdték el rongálni a
viliket, ami nyílt üzenet a rongálás fokozásásra.

Az első ponton essünk túl, aztán meglátjuk mit lehet tenni
Szerintem nem lehet megúszni a feljelentést, még akkor sem
ha gyerekekről van szó. Bár az is lehet hogy ez naivság és módszeres,
szándékos rongálók lesznek az elkövetők.

(A Combino-k karcolóit pár nap alatt megtalálta a rendőrség.)

Jellemző tag-ek a 2004-es felvételeken: ANR, ZAME, IK3, ZAK, OZAR
vagy OZAK, RWM.

Főoldal

 

2006 december 19.
Klikk M0

Az M0-ás bővítése nyugat felé, Gyál - Soroksár irányába

Dátum: 06. 11. 22. 17:41
Tárgy: M0 keleti szektor webkérdés-válasz

Köszönjük, hogy kérdésével felkereste az M0 keleti szektor website-ját.
Kérdésére a Nemzeti Autópálya Zrt. nevében az alábbi választ tudjuk adni:

Üzenete: Érdeklődnék, hogy az M0-ás bővítése nyugat felé Gyál-Soroksár irányba mikor várható?

Az M0 déli szakaszának bővítését ebben az évben írják ki közbeszerzésre, jövő év tavaszától indulhat az építkezés és kb. 2008-ra elkészülhet a bővítés: 2X3+leálló sávosra.
Ugyanakkor az 51. sz. főút és az M5 közötti 6 km a déli szektor bővítésével együtt most kapott építési engedélyt. Reményeink szerint jövő év tavaszán kezdhetjük el ennek a szakasznak az építését.

Tisztelettel:
Baricz Árpád
pr menedzser
PESTI CSOPORT KFT.


www.m0.hu

 

 

2006 november 26.
Klikk A fal az M5 befejezetlen része

A zajos M5

Az ÁK52 Civil Szervezet elindít egy mappát a zajos M5-ről, amiben az eddigi adatokat, eseményeket gyűjtjük össze. Az ÁK52 úgy látja hogy ez a szerveződés elindíthat egy olyan folyamatot, amiben a környező kerületekkel összefoghatunk végre és egységesen, az eddiginél jóval erősebben képviselhetjük a régió érdekeit. Az ÁK52 ebben a folyamatban és szervezésben kíván segíteni.

 

A pesterzsébeti FIDESZ kezdeményezésére jogi úton érvényesítik kártérítési igényeiket az érintett lakosok. Itt olvasható a felhívás. Az első lakossági fórum ezen a héten szerdán (november 29.én) 18.00 kor lesz a Lázár utcai iskolában (1202. Lázár u 20, fsz 5).

 

Az ÁK52 minden lakossági megkeresést, ötletet szívesen fogad. Eddig Nagy József kerületi lakostól érkezett egy ötlet, ami itt olvasható.

A freewebes "Zajvédő fal" fórumban is láthatók az eddigi erőfeszítések.

A szerdai eseményről részletesen írni fogunk.

Sok sikert kívánunk a kezdeményezéshez! ÁK52

 

 

2006 október 18.
Hét és fél

Behajtási korlátozás a 7,5 tonnánál nehezebb teherautókra

2006-09-27.

Tisztelt Fórumozók! Egyelőre ezt a súlykorlátozást sikerült bevezettetni Pesterzsébeten a teherautók ellen.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

KÖZLEMÉNY

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a Képviselő-testület 193/2006. (VI. 15.) Ök. sz. határozata szerint, Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztály 10-13/2801/2006. iktatószámú engedélye alapján Pesterzsébet területén a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű tehergépkocsik számára behajtási korlátozást vezettünk be 2006. szeptember 28.-i hatállyal.

A teherforgalom korlátozás miatt behajtási engedély kérhető.

Dr. Szalai László képviselő Környezetvédelmi biz. elnöke

Főoldal

 

2006 augusztus 12.
Ugrás a Bűz mappára Klikk

Az Ák52 más civil kezdeményezésnek is segít, amiben tud. A "Lakossági kezdeményezés a IX. kerület bűze ellen" projekt júliusban kezdődött el. A megjelenés célja, hogy összegyűjtse azokat az információkat, amikkel a szennyezésről eddig rendelkezünk. Ez a helyi lakosoknak, de a helyi politikának is segítséget nyújthat. (varga tamás)

Az alábbi linken az eddigi eseményeket rögzítettük, és egy adatgyűjtés is elindult a lakosság közreműködésével. Ha Ön is segíteni szeretné a szennyezés pontos helyének meghatározását, kérjük olvassa el az alábbi hivatkozás tájékoztatását és az űrlapok kitöltésével segítse a munkát. Köszönjük.

http://www.ak52.fw.hu/buz/index.html

 

 

2006 május 29.
Tovább Klikk

2006. május 9.-én (kedden) Pesterzsébet Önkormányzatának Környezetvédelmi Bizottsága kettő darab civil résztvevővel együtt ülést tartott a "4./ Tájékoztató a IX. kerület irányából érezhető vegyszerszag probléma kivizsgálásáról (Előadó: meghívottként a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség képviselője)" témában.

A szagló gyárakon túl szó esett a kerület déli részét (TFlóris-Köves utca) elárasztó kipufogótuningoló, rendkívül sok kárt okozó társaságokról. A kerület politikusai abban állapodtak meg, hogy a polgármester levelet ír Répás Péter rendőrkapitánynak az ügy megoldására. Én hangsúlyoztam a helyi újság tájékoztató felelősségét, mert a probléma ügyes kommunikációval is kezelhető, csak le kell írni hogy 90-100dB-lel, alacsonyfrekvencián kipufogó- motortuningot végezni egyszerűen bűncselekmény kategória (közveszély okozás, veszélyeztetés, csoportos garázdaság stb), nem pedig szabálysértés.

Közlekedésbiztonsági szakember is szokott írni az Erzsébet újságba, persze jobbára ejnye-bejnyéket, csak finoman.

A kerület vezetőinek különben záros határidőn belül új, helyi rendeleteket kell létrehozniuk, amik a hangos, alacsonyfrekvenciás kipufogótuningot és a szintén ebbe a frekvenciába tartozó szívhangzenét szabályozzák. Az utóbbi hang máskülönben az amfetamin típusú kábítószerek hétköznapi pótléka is egyben, szóval a kerület országgyűlési képviselőinek illene akár törvénymódosítást vagy törványalkotási javaslatot is megírni. Ebben pl első lehetne Pesterzsébet, politikai hasznot, megbecsülést hozhat annak, aki ezt megteszi. Úgyis most olyan idők jönnek, hogy át lehet passzírozni a módosításokat. (varga tamás)

 

 

2006 május 16.
Nagyítás Nagyítás

Augusztus elsejétől konyec filma a Száva telep UV-kocsiszínnek. Hogy ez pontosan mit jelent, még megnézem - de biztos nem jót.

Mindenesetre a Jégcsarnok, Sissy-hegység, útrekonstrukciók kapcsán kiderült, hogy az ilyen több milliárdos építkezéseknél a teherautó-sofőrök döntik el, hogy melyik utcát (Török Flóris) teszik tönkre. Sikerült gyakorlatilag megsemmisítő csapást mérni a TFlóris villamos pályájára. Komoróczy László meg Szabados büszke lehet erre, politikai pályájuk végéig hallgathatják majd ezt a hírös tettet. (vt)

 

 

2006 május 8.
Állókép. Az animáció a másik link. Nagyítás (állókép)

Klikk

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Valami ilyesmi lenne a befejezett hivatal (286 kB méretes). Tavaly ősszel raktak új cserepet a tetőre+ácsmunkák voltak, de azért ez a kis primitív animáció is jól mutatja hogy milyen lehetne ez a ház. Folyt köv. A fotót Dottore Szalai képviselő készítette, több mint egy éve.

Nincs beállítva a perspektíva, majd még kalapálok rajta. Ha ez alapján rekonstruálnák a házat, még Guba Zoltán se menjen az épület közelébe, mert a két torony még bosszút áll a polgározásáért. ;Đ

Főoldal

 

2006 április 14.
Fotó a buszról Fotó a buszról

A mai napon megjelentek az első Volvo-7700 típsú buszok a kerületben az 51-es vonalán. Elvileg csendesebbek mint az eddig használt IK280-as típus, és persze alacsonypadlósak is. Persze hogy meddig maradnak az nem tudható... (K.ZS.)

Teljes alakú fotó a 7700-as buszról (Örs vezér téren)

 

 

2006 április 12.
Nagyítás Nagyítás

Tessék ezt megnézni. Pesterzsébet, a 10-es években és 1939-ben. Ott a villpálya az Ady Endre utcában (most kínai butik-OTP-benzinkút sarok, Ady E utca).

Forrás: Pesterzsébeti Múzeum

Szerintem akkor több eszük volt az embereknek, mint ma. (vt)

http://www.ak52.fw.hu/hirek/erzsianziksz/index.html

http://www.ak52.fw.hu/hirek/erzsianziksz/erzsivhaza.html

http://www.ak52.fw.hu/hirek/erzsianziksz/adyanno.html

 

 

2006 április 12.
Nagyítás Nagyítás

Tegnap az alábbi levelet kaptam válaszul a BKV-től, ők kátyúzták ki majd a teljes vill. pályát múlt hétfőről keddre, ami örömre is adhatna okot, de ezek csak látszati kezelések.

Sem a helyi hivatal, sem a fováros nem válaszolt, ami pontosan jelzi, hogy a közvetlen politikai vezetés alatt álló izékkel, de méginkább politikusainkkal vannak komoly gondok.

Köszönjük Társaságunkhoz érkezett...

 

 

2006 április 5.
Nagyítás Nagyítás

Egy nap alatt becsinálták a legnagyobb kátyút aszfalttal, de sajnos a pályatesthez nem nyúltak. Szerintem úgy júniusig fog tartani.

 

 

 

2006 április 3.
Az összes kép egyben. Klikk

Pénteken bejárást tartottam a T.Flórison, a pálya állapotát vizsgáltam. A képek jóval optimistábbak a tapasztaltaknál. Ez a last minute építkezések ára.

A képre kattintva a pályáról készített képeket lehet megnézni, az alábbi linkre kattintva pedig a Fővárosnak, helyi hivatalnak, BKV-nak írt levelet olvashatja el.

Tisztelt Csordás Mihály Ügyosztályvezető Úr!

Tisztelt Lászik Attila Osztályvezető Úr!

Tisztelt BKV!

Főoldal

 

2006 február
Szabados&Demszky Nagyítás

Demszky Gábor a kerületbe látogatott, és a mellékelt cikk tanulsága szerint a következőket kérték tőle a kerület vezetői:

- 3-as meghosszabbítása; - V30 - V2 összekötés; - elkerülő út a IX. kerület ipari részén.

Meg kell jegyezzük hogy a közalkalmazottak eddig soha nem látott módon képviselték a kerület érdekeit.

Az ÁK52 nevében: köszönjük.

http://www.ak52.fw.hu/hirek/latogatas.html.

(Forrás: Pesterzsébet újság??.)

 

 

2005 december
Gábor József cikke Klikk

Gábor József jgygabor@axelero.hu, kerületünk fővárosi közgyűlési képviselője a következő cikket írta a Pesterzsébet újságba: http://www.ak52.fw.hu/hirek/gabor.html. (Forrás: Pesterzsébet újság.)

 

 

 

2005 november 12.
Fotó az előadásról. Egy kép az előadásról

A Területfejlesztési Civil Konferencián Kendi Zsolt képviselte az Ák52 szervezetet.

Ami fontos történt. Ott volt a pénzekért felelős föpolgármester-helyettes. Most már biztos hogy lesz pénz a V1 és V3 meghosszabbítására. Az is tudható hogy az EU nem ad pénzt metró építésre, ezért kérte mindenkitől hogy az 5-ös metrót Észak-Déli regionális gyorsvasútnak hívjuk.

A VÁTI állítólag szervez EU pályázatíró tanfolyamokat. A tanfolyam fizető, de rajtuk keresztül 100% állami támogatást lehet rá kapni. Bővebben a www.vati.hu oldalakon lehet róla olvasni. A meghívó szervezet a www.civilerdek.hu alattt található meg. A pályázati forrásokról a www.proregio.hu alatt lehet olvasni.

Kiderült hogy az M2-GHÉV összekötés mellet tervezik annak meghosszabbítását például Törökbálint és Hatvan felé. Ez kb. az amit az ÁK52 az ERG anyagban leírt. Persze ezt senki sem fogja megköszönni nekünk, de legalább megvalósul...

A hétvégi konferencián többen felvetették a civil szervezetek bankszámlájának problémáját. Ez minimum olyan évi 50-60Eft költséget jelent (másoknak is). Az Ák52 szerint rá kellene venni a kormányt hogy a nonprofit civil szervezetek részére az államkincstár ingyen végezzen számlakezelést, mivel végül is tőle vállal át feladatokat. Ez szerintem egy fillérbe sem kerülne az államnak mert úgyis a MÁK kezeli az önkormányzatokat is...

A konferencia programja, előadásai

 

 

2005 július 25.
Tuning kipufogó.
Az Ák52 szervezet felajánlotta Pesterzsébet Önkormányzatának, hogy zaj- és rezgésméréseket végez a kerület közútjain, de sajnos elutasító választ kaptunk, mert ilyet csak a rendőrség (hatóság) végezhet. Ők pedig úgy tájékoztattak bennünket hogy ilyen speciális szerkezettel nem rendelkeznek. (..)

 

 

2004 június 29.

A mai napon az ÁK52 (Állampolgari kezdemenyezes az 52-es vonal megmenteseert, rendbeteteleert) civil tomorules targyalasokat folytatott a fovaros kozlekedesi osztalyaval. A keruleti onkormanyzatot Sedyne Marianna kepviselte. Kozoltuk elkepzeleseinket, ok pedig elmondtak a lehetosegeket.

A fovarosi kozgyules altal elfogadott pontokbol kiderult, hogy 2015-ig biztosan nem kell feltsuk a 30-as, 52-es villamosokat. Ezt azok figyelmebe szeretnem ajanlani, akik attol felnek hogy nem lesz "tujank". Lesz.

A tavlati elkepzelesek, palyarajzok komoly hasonlosagot mutattak a Kendi Zsolt altal elkeszitett tervekkel.

A mai nap soran sok minden kiderult, de a nap legnagyobb tanulsaga talan az volt, hogy semmit sem fog a kerulet sultgalambkent kapni - "csak ugy".

Az allampolgari kezdemenyezest nagy valoszinuseggel at kell alakitanunk a kerulet, a regio altal egysegesen tamogatott szervezette, ehhez termeszetesen rengeteg alairas is kell. Ebben a keruleti kormanyzatnak is komoly szerep jut.

 

 

2004 június 9.
Nagyítás Nagyítás

Sikerült elérni hogy pár 30-as villamost megjavítsanak, a BKV hozzáállása PÉLDÁS.

Az alábbi levélben a BKV válasza és a dübörgő villamosokrók szóló bejelentésem olvasható.

...a jelzett pályaszámú kocsikat szakembereink soron kívül átvizsgálták, azt a hibát, amely a zajhatást vélhetően előidézhette, kijavították.

 

 

2004 május 24.

Az ÁK52 szervezet a mai napon tárgyalásokat folytatott a helyi hivatal Városfejlesztési és Fenntartási Osztályával. Az önkormányzatot Marosi László osztályvezető és Sédyné Németh Marianna képviselte. Megtekintettük az elképzelt útvonalakat - a hivatal munkatársainak tetszettek az ötletek. Marosi úr azzal zárta a találkozást, hogy: "Az önkormányzat a lakosság nélkül mit sem ér."

 

 

 

2004 május
Resurrectio

Megalakul az ÁK52 Civil Szervezet.

 

 

Főoldal