A zajos M5 és a megoldási javaslatok
Hírek oldal

 

2007 május 20.
A harmadik fórum

Harmadik lakossági fórum a zajvédő falért

Harc a zajvédő fal megépítésért - újabb kártérítési perek

http://www.fideszbp20.hu/hir.php?kerthir=705

 

 

2007 január 31.
A második fórum

Második lakossági fórum a zajvédő falért

A mai lakossági fórumon egy érdeklődő a megengedett zajszint nappali és
éjszakai értékéről érdeklődött. Ez az alábbi érték, ami a _főbb_ útvonalakra
vonatkozik:

- nappal 65 dBA max a megengedett érték,

- míg az éjszakai 55 dBA.

Kiegészítés Kelemen Gyulától:

A zajhatárok konkrét meghatározásai a 8/2002. (III. 22.) KöM-EüM együttes rendelet 3. számú mellékletében találhatók meg, mely jelenleg is érvényes. Az értékeket helyesen adták meg az AK52 honlapon, mert éjszaka (22-6 óra között)55, nappal (6-22) 65 dB a megengedett határérték a terület (Nagykorösi út) jelenlegi besoroláshoz.

**Szorosan ide kapcsolható az Ák52 zajmérése, és
Vizsgálódtunk és mértünk mappája is.**

 

Vonatkozó cikkek:

A főváros jelenlegi zajhelyzete (1997-es cikk, Levegő MCS)

Zajártalmak - Csendet kérünk! (Magyar Narancs cikk)

**************************

A fórumon közel 100-an voltak, záporoztak a panaszok a politikusokra.
Bemutatkozott az EPER. Az Ák52 pár szórólapot szétosztott.

 

 

2006 december 9.
Mi történt eddig?

Az M5 mellett élők eddigi erőfeszítései

Egy összefoglalót közlünk Kelemen Gyulától, aki 2003 óta fáradozik a fal megépítéséért. Tanmese a magyar bürokráciáról és az egymásra mutogató, felelősséget nem nagyon vállaló felügyelőségekről. És persze fővárosunk vezetéséről.

Zajvédő fal megépítése érdekében tett próbálkozások, intézkedések.

Pár kiegészítés: Az erzsébeti oldalon nagyjából egy 3 - 3,3 km hosszú részről van szó, a kispesti részen a Citroen megépített egy kb 300 - 350 méter hoszú falat. Úgy tudom hogy a 350 méteres fal 40 millió HUF-ba került, ami jelzi a teljes erzsébeti beruházás komolyságát. A főváros passzív zajvédelmet végzett az erzsébeti oldalon, nagyon komoly összegekért.

 

Kapcsolódó anyagok:

az ombudsman sajtóközleménye, és a teljes jogbiztosi jelentés szövege (pdf fájl);

az Ák52 szervezet zajmérése eléggé komolyan összekapcsolható a zajvédő fal esetével.

 

Hírek mappába

 

2006 december 4.
Klikk Iustitia

Lakossági fórum a Fővárosi Közgyűlés elleni perről

A múlt szerdai eseményről egy nagyon jó összefoglaló készült a helyi FIDESZ honlapján, ezért csak egy pár kiegészítést tennénk. Az ÁK52 is elment a fórumra, de úgy döntöttünk hogy nem mászunk rá a fórum eredeti céljára, a zajos probléma kezelését, megoldását viszont civil úton folytatni lehet.

Ezt azoknak üzenjük, akik a probléma megoldására, enyhítésére tettek javaslatokat. (Nagy József informatikus és egy mérnök is tovább gondolták az ügyet, mindkettőjüknek együttműködést ajánlunk.) Fásítás, egyéb speciális zajvédő cső-megoldásokról is szó esett, rendes zajcsökkentő aszfalt elhelyezése stb. Az Ák52 a rajzok, tervek, ábrák elkészítésében tud segíteni, a szervezési munkát is szívesen elvégezzük. Az eddigi lakossági erőfeszítések dokumentálásának is teret adunk.

Pár gondolat a perről:

Nagyon fontos azt elmondani, hogy az ombudsman-i jelentés bizonyító erejű, tehát a perben ez jelenti a bizonyítékot, nem kell az ügyet lassító bizonyítási eljárást folytatni. Az is fontos, hogy a jelentés olyan helyzetet teremtett, amit _most_ kell kihasználni.

Itt egy link az ügyvédi iroda IKEA-val folytatott sikeres peréről. A Lágymányosi híd budai részén élőket is sikeresen képviselték az ingatlanok értékcsökkenéséért indított perben.

Nagyon fontosnak tartjuk az egyedi történetek kibontását, mert az emberek ezeket a történeteket olvassák el a legszívesebben. A legjobban ezek a sztorik tudják az ügyet reklámozni.

A fórumon elhangzott hogy Tarlós István is az ügy mellett áll.

Kelemen Gyula, aki valójában az ügy egyik pillére, hivalalos papírokkal bizonyította, hogy közel 20 dB-es csökkenés érhető el a fallal. Itt a legfontosabb dolog az, hogy ez a 20 dB csökkenés valójában tized-tizenötödnyi zajt jelent. Most tízszer annyi zaj van, mint ami a fal megépítése után lehet.

Az út mellett levő ingatlanok nem alakíthatóak át maradéktalanul üzletnek, mert az eu-s szabályok szerint parkolókat kell minden üzlethelyiséghez biztosítani. Ezt az a család mondta el akik szintén megoldásokat kerestek a problémára.

Erzsébeten eddig 20 lakás zajvédelmét végezték el, ami közel 150 milliós beruházás volt.

A "nem vagyoni kár" esetében indított peres ügyeknek nincsen illetéke, ami szintén fontos dolog.

Jó lenne letölthetővé tenni azokat a jelentkezési íveket, amiket az ügyvéd úr osztott szét az érintettek, érdeklődők között.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

A fórumon szó esett még a Magyar utcát és környékét kétszer egy évben elárasztó szennyvízről, ami a túlterhelt főnyomócsőből dől az itt élők ingatlanjaira. Fröhlich Péter elmondta hogy a főváros ennek központilag nekiállt, 2008-ra elkészül az új cső. Addig is ki kell tisztítani a meglévő csövet, így elkerülhető lehet az újbóli szennyviz áradás. Bűzelzárókat is fel kell szerelni a nyílásokra.

Jövőre útépítés nem várható a rossz gazdasági helyzet miatt, mondta el a helyi FIDESZ elnöke. A 23-as busz sűrítésére nincs sok esély, és kételyek merültek fel a Pesterzsébet busz gadaságosságával kapcsolatban is.

A kerületi rendezési terv most jelent meg és Kendi Zsolt újra aggodalmait fejezte ki egy olyan elképzelésről, ami a Nagysándor József utca kétszer két sávos átépítését tervezné.

Kapcsolódó anyagok: Alkotmányellenes az M5-ös autópálya bevezető szakasza (Interjú Földesi Gyulával az INFÓ Rádióban)

varga tamás december 4.

 

 

Zajos M5
Védőfal

Az ÁK52 válaszai Nagy József ötleteire:

Kedves Józsi!

Egy civil szervezet öteleteinek sokkal kidolgozottabbanak és támadhtatlanabnak kell lennie mint bárki másénak.

Megoldandó kérdések:

a). Az ipari területtel vigyázni kellene, mert azok az azzal érintkező területet is elszennyezik...

b). A kis telkek nem piacképesek ilyen szempontból, tehát össze kéne vonni őket.

Ha valóban komolyan gondolod az öteleted akkor kérlek szépen fordíts rá egy kis időt hogy végiggondold, és egy mindenki számára emészthető oldalt megszekessz (lásd ÁK Céljaink és Elképzelésink). Ha ez megvan és nincs benne csont akkor feltesszük az ÁK oldalakra, és ezután már reklámozhatjuk is az elképzelést.

Az igazi gond az hogy össze kéne fogni legalább délpeseten a forgalmas utak mellett élőket. Ez annyit jelent hogy szórólapot eljuttani hozzájuk, és elérni hogy bejelentkezznek hozzánk (név/cím/telefonszám). Ezek után már egész sok minden el lehetne érni ha az ott lakók hajlandók ezért megmozdulni. A baj ezzel hogy ehhez igen sok idő kell, annak meg szűkében vagyunk...

Üdvözlettel: Kendi Zsolt (ÁK52)

Kiegészítés: A zajvédő fal valamennyit véd a zaj ellen, de a rákkeltő, dízel motorokból származó koromszemcsékkel az ózonnal (tömören légszennyezéssel) nem tud mit kezdeni.

// // // // // // // // // // // // // // // // // // // //

1.)

Szia Tamás !

Ezzel a Zajvédőfallal" kapcsolatban mostanában kétségeim vannak.

* sok kis üzlet, szolgáltatás telepűlt az utóbbi időkben erre a részre, akik szeretnék, ha az M5-ösről látják őket

* a zajvédőfal megépítéséhez sok pénz kell, amit nem igen lehet a mostani spórolós időkben kipréselni Budapesttől

* legyünk őszinték, a zajvédőfal nem fogja fel teljesen az M5-ös forgalmának a teljes zaját hanem csak csökkenti azt. Tehát nem ad teljes megoldást, hanem csak egy kompromisszumot. És mi van ha az ott lakóknak ez kevés ?

* AZ m5-öst nem lehet megszüntetni, áthelyezni máshová.

Javaslatom...

* minősítse át ezt a területet ( az M5-ös melleti részt 50-100 m szélességben ) a kerület ipari zónának. (lehet, hogy nem pontos a kifejezés, de minden esetre nem lakóövezetnek )

* egyezzen meg a kerület az ott lakókkal, aki innen el akar költözni, hogy segíti az elköltözését, Hogy milyen módon, azt még ki kell találni. Pl.: megvásárolja a telket, lakóházat és később értékesíti, esetleg a mellete álló telkekkel csatolva, egy nagyobb üzlet kialakításához.

... na innen lehet tovább gondolni.

Szia Nagy Jóska

 

2.)

Szia Tamás !

A "Zöldkártyás mobil ellenőrzés" ötletedet tovább gondolva. Itt az ősz. Az autókat fel kellene készíteni a téli üzemre. Ugyanilyen formában, a gépjármű ellenőrzés keretében a helyszínen ellenőrizni az autók világítóberendezéseit. A helyesen működik mehet tovább, ha nem, akkor helyszini izzócsere a kerületben működő autóvillamossági kisiparos közreműködésével, ha szükséges. Ha a hiba javítva mehet tovább. Ha nem kis összegű büntetés (2500 Ft) és egy 10 napos határidő, amin belül a rendőrségen kell bemutatnia, hogy a hiba javításra került. (nem a javítás számláája az érdekes, hanem a működő berendezés. Ha nem teljesít, vagy nem jelenik meg, akkor 50 ezer Ft büntetés. A helyszini javítás összegét nagyon baráti áron kellene számlázni, hogy ne érezzék azt az autósok, hogy már itt is megvágják őket. A cél: az autók müszaki állapotának javítása.

Szia Nagy Jóska

 

Vissza a főoldalra