Last Updated: Sep 05, 2021

Főoldal

 

Hírek, eseménynapló 2018

 

2018 november 29.

Egy utazás tanulságai

Ha az ember hosszabb vonatútra készül, akkor legalább kettő helyi járattal előbb elindul a pályaudvarra, hogy biztosan odaérjen.

Nos a szerkesztő ennél óvatosabb volt, és három helyi járattal előbb elindult. Csakhogy a háromból az első kimaradt, a második pedig késve érkezett, a harmadikat senki sem látta.

De ez még mindig nem lett volna baj, ha nem akart volna mindenki felnyomakodni az amúgy is túlterhelt járműre. Így a menetidő a normális több mint kétszeresére nőtt.

De ez még mindig nem lett volna baj, mert így is a vonat indulása előtt oda lehetett érni a pályaudvarra. Mivel azonban jegy nélkül nem lehet utazni hát vásárolni kellett.

De ez még mindig nem lett volna baj, mivel szerencsére volt sok szabad jegyautomata. Ezek viszont azt közölték még be sem érkezett vonatra, hogy már elmenet és jegyet nem tudnak adni rá.

De ez még mindig nem lett volna baj, mert volt szabad pénztár. A pénztáros azonban közölte, hogy sorszámot kell húzni, anélkül nem lehet jegyet vásárolni.

Így a szerkesztő kezében a 71-es sorszámmal végignézhette miként megy el a vonata. Tehát várakozás közben eszébe jutott egy Albert Einstein idézet: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos."

Az már csak hab a tortán, hogy a pályaudvaron a tájékoztató tábla mérete sosem volt arányban az induló vonatok számával. Így a vonat sokszor már elment, amikor felkerül az utastájékoztató-táblára.

kendi zsolt

 

2018 november 18.

Tesztek

Az utóbbi időben egy jó csomó új járműfajta érkezett meg hozzánk. Mi meg nem voltunk restek és megnéztük milyenek is valóban ezek a járművek. A véleményünk és észrevételeink az alábbi oldalakon olvashatók kicsit részletesebben mint ahogy azt a BKK várta.

kendi zsolt

 

2018 november 18.

Ady Endre tér végállomás problémái

Bejárás közben a Pesterzsébet Ady Endre tér végállomáson panaszkodó lakókkal és számunkra eddig ismeretlen problémával találkoztunk.

A 3T buszok a végállomáson néhány méterre a lakóházaktól állomásoznak. Itt nem csak a járművek indulása, de az ott tartózkodása is komoly gondot jelent. A buszok légrendszer és akkumulátor bajok miatt kénytelenek álló helyzetben is folyamatos járatni a motort. A helyiek rögtön megmutatták a kerítésen lévő több méter átmérőjű fekete foltot, ami pont az oldalkipufogós járművek kipufogócsövének irányban esik.

Ezen túl az alacsony környezetvédelmi besorolás vagy a katalizátor/kipufogódob hibája (lyuk?) miatt a motor robbanásai nyomán keletkező nyomáslökések sokszor alacsony csillapítással jutnak ki a környezetbe. Ez itt az ablaktáblákon keresztül bejut a szobákba hajnali 3-tól éjszaka 23 óráig, élhetetlenné téve azokat.

A 23-as járat kb. napi nyolcezer utast szolgál ki. Minimum elvárásnak tartjuk azt, hogy a végállomásnál érintett házak nyílászáró cseréjének költségét teljes mértékben fedezze az önkormányzat. Ezen túl méltányosnak tartanánk azt, hogy felajánljanak egy csereingatlant a legrosszabb helyzetben lévő házak tulajdonosainak. Persze például a végállomás JFK-hoz telepítése is megoldás lehetne.

kendi zsolt

 

2018 november 9.

Választási ígéretek

Közeledvén az önkormányzati választáshoz egyre több régi terv kerül elő a fiókból választási ígéret címen. Bár szervezetünknek semmi köze a politikához, fontos feladatunk hogy rámutassunk a felvetődő elképzelések hiányosságaira. Ezek sokadszor csak rövid mondatokban:

3-as metró meghosszabbítása Káposztásmegyer Ltp.-ig. Két megálló Rákospalota-Újpest VM.-ig értelmes cél lehet. A <50E lakosú Káposztásmegyer Ltp. bemetrózása viszont eléggé bután hangzik, főleg hogy a nehézmetró óránként 250E utast tud szállítani. Emellett személyvonattal gyorsabban be lehet jutni a Nyugati térre mint metróval. Az egyetlen érv ami mellette szól, hogy felszínen relatíve olcsón meg lehet oldani. Persze Újpalota Ltp. ahol viszont lenne utas bőven kimarad a dologból. Ezen túl az M3 déli végén Kispest és Hanvanna Ltp.-n 250E lakos várná a metrót rossz közúti közlekedési lehetősségek mellet.

2-es metró és Gödöllői HÉV (H8 és H9) összekötése. Megfelelő koncentrációjú utas csak Rákosfalva megállóig van. Innen kifele családiházas övezet. Ezen túl a nehézmetró peronmagassága 1m, a HÉV-é pedig 10cm. Tehát valószínűleg a 2-es metró és a HÉV összes állomását át kell majd építeni. Sokkal értelmesebb koncepció lenne a 2-es metró és HÉV végállomás elcsúsztatása Rákosfalva megállóig akár egyperonos átszállással is. Ezen túl ide még Újpalota Ltp. is beköthető gyorsvillamossal.

Nyugati- és Déli PU. vasúti alagút. Az egyetlen értelme, hogy a Déli PU. drága telkeit értékesíteni lehetne. Persze ez messze nem fedezné a költségeket. A girbe-gurba nyomvonal és az alagút eleve kizárná az országos teherforgalom nagy részét. Ezen túl a MÁV személyszállító járműparkjának nagy többsége sem alkalmas ilyen hosszú alagutas üzemre. Akkor már értelmesebb lenne a nagyvasút visszavágása Kelenföld VM.-ig, és a 2-es metró meghosszabbítása Kelenföld VM.-ig ezen a nyomvonalon.

Csepeli és Ráckevei HÉV meghosszabbítása a Kálvin térig. Ez egy ősi elképzelés. Alapvető hibája maga a nagyvasút (HÉV). Ez akadályozza például a vonal csepeli meghosszabbítását. Ezen túl Pesterzsébet ellátatlanságát is okozza. Sokkal értelmesebb és hatékonyabb lenne a Csepeli HÉV városi villamossá alakítása akár a 4-es villamos átirányításával is. Emellett szükséges lenne a 2-es és 24-es villamos-végállomás kitolására Pesterzsébet vkp.-ig. A Ráckevei HÉV pedig sokkal hatékonyabb lenne a 150-es nagyvasúti vonal részeként Dunaharaszti becsatlakozással. Ennek részletes kifejtését lásd az EDR koncepciót.

Csepeli és Ráckevei HÉV (Kálvin tér) összekötése a Szentendrei HÉVvel. Az ősi elképzelés szerint a Kálvin téren keresztül történne meg. Ez az elképzelés elavult és elvileg is hibás. Leegyszerűsítve a nyomvonal turistalátványosságokat érint és nem valódi utazási célpontokat. Ennek részletes kifejtését lásd az EDR koncepciónkban.

kendi zsolt

 

2018 július 8.

Rések a falon

Úgy hírlik több 3T VanHool-t is leállítottak, mert repedéseket találtak a vázon a csuklószerkezet környékén. Szervezetünk többször is felhívta figyelmet, hogy ezeket a járműveket bizonyos járatokon 10t tengelynyomással 50kmh sebességgel rendszeresen "megjárdázzák". Ennek oka a rosszul megépített terelősziget, hanyagul kivitelezett csatorna-összefolyó és a főútvonalak hiányos karbantartása. Ezen túl nagyon sokszor találkozunk olyan járművekkel, amelyek bizonyos légrugó-szabályzói hibásak. Ezek a járművek gyakorlatilag tengely-rugózás nélkül futnak. Ezek után senki se lepődjön meg az alacsonypadlós vázak repedésein.

kendi zsolt

 

2018 július 1.

Az uborkaszezon veszélyei

Sajnos a nyári karbantartási uborkaszezonban a szabadságolások miatt nem figyelnek megfelelően a karbantartásra. Mint azt a CNG üzemanyag alkalmazásának kezdetén már elmondtuk a gyenge karbantartás ennél az üzemanyagfajtánál (csak ennél?) balesethez vezethet. Szervezetünk az utóbbi hetekben több olyan CNG motoros busszal találkozott, amelynek szívó és kipufogó szelepei (akár 2 vagy 3) nem zártak megfelelően. Ez elvileg és a gyakorlatban annyit jelent, hogy az üzemanyag (CNG) nem ég el, hanem a kipufogón át nyers állapotban távozik, mivel a tervezők nem gondoltak arra, hogy egy jármű ilyen állapotban forgalomba kerülhet. Ezt pedig egy szikra is begyújthatja.

kendi zsolt

 

2018 február 14.

Újabb hibridek a BKV flottájában

Örömmel hallottuk, hogy 40 darab használt VOLVO hibrid buszt állít forgalomba a BKV. Ezek valamennyire korszerű jó állapotú járművek.

Viszont ahogy hallottuk ezek párhuzamos hibridek. Ezek viszont nem igazán illenek városi fogalomba. Így használva nem túl komfortosak és karbantartási költségük relatíve magas. Vélhetőleg ezért adták el relatíve újszerű állapotban előző tulajdonosaik. Ezen kívül a saját gyártású VOLVO hibrid buszokról már van némi negatív tapasztalat. Csak remélni tudjuk, hogy jól sül el a dolog.

kendi zsolt

 

Aktuális hírek Aktuális

Archívum, 2019-es hírek 2019 hírek

Archívum, 2017-es hírek 2017 hírek