A Margit-sziget tömegközlekedésének reformja
A belváros legnagyobb zöldterülete és pihenőparkja a Margit-sziget.
Különleges adottsága, hogy nagyrészt vízterület veszi körül, sajnálatos módon azonban két végénél nagy forgalmú útvonal (híd) szennyezi. A víz jól megszűri az őt és a szigetet körülvevő város szennyező levegőjét (ellentétben a Nép- és Városligettel). A szűrést a víz párolgása által megkötött szennyező anyagok, és az álatala képzett védőövezet biztosítja.
Mivel a sziget a belvárosban lakóknak biztosít egészség-megóvási lehetőséget, ezért kiemelt fontosságú levegőjének tisztántartása.
Eltekintve attól a problémától hogy ide egy csomó személygépkocsinak van napi bejárási lehetősége, a 26-os autóbusz járművei dízelmotorokkal menetrendszerit terhelik a levegőt. Másik oldalról szemlélve, a főváros csak akkor várhat el környezettudatos viselkedést lakóitól, ha e tekintetben maga is példát mutat. Épp ezért szervezetünk négy alternatívát fogalmazott meg a helyzet lényeges javítására.
Kiemelendő, hogy Az Msziget-15-99 projekt a problémát már komplexebb módon tekinti. Így nem csak a Margitsziget, hanem a belváros észak-déli tengely megtisztítását is célul tűzi ki.
- A komplex Msziget-15-99 projekt.
- Jármű csere hibrid hajtásúra.
- A B26 járat teljes hosszában történő átállítása trolibusz üzemre.
- A B26 járat teljes átállítása trolibusz üzemre, a szigeten önjáró üzemmel.
Tudatában vagyunk annak hogy az 5-ös metró nyomvonala lehetséges hogy érinti a szigetet, de ennek ellenére javasoljuk a négy megoldás valamelyikének megvalósítását. Ennek okai:
- Az 5-ös metró megépülése és nyomvonala bizonytalan.
- Az esetleges megépülé s időpontja sajnálatos módon nagyon távoli.
- Mindig lesznek olyanok akik nem fognak felszállni a metróra.
Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben !
Az ÁK52 szervezok.
|