Last Updated: Oktober 28, 2012
 

A sziget, északról

Vissza az Elképzeléseink oldalra

A Margit-sziget tömegközlekedésének reformja

 

A belváros legnagyobb zöldterülete és pihenőparkja a Margit-sziget.

Különleges adottsága, hogy nagyrészt vízterület veszi körül, sajnálatos módon azonban két végénél nagy forgalmú útvonal (híd) szennyezi. A víz jól megszűri az őt és a szigetet körülvevő város szennyező levegőjét (ellentétben a Nép- és Városligettel). A szűrést a víz párolgása által megkötött szennyező anyagok, és az álatala képzett védőövezet biztosítja.

Mivel a sziget a belvárosban lakóknak biztosít egészség-megóvási lehetőséget, ezért kiemelt fontosságú levegőjének tisztántartása.

Eltekintve attól a problémától hogy ide egy csomó személygépkocsinak van napi bejárási lehetősége, a 26-os autóbusz járművei dízelmotorokkal menetrendszerit terhelik a levegőt. Másik oldalról szemlélve, a főváros csak akkor várhat el környezettudatos viselkedést lakóitól, ha e tekintetben maga is példát mutat. Épp ezért szervezetünk négy alternatívát fogalmazott meg a helyzet lényeges javítására.

Kiemelendő, hogy Az Msziget-15-99 projekt a problémát már komplexebb módon tekinti. Így nem csak a Margitsziget, hanem a belváros észak-déli tengely megtisztítását is célul tűzi ki.

 

  1. A komplex Msziget-15-99 projekt.
  2. Jármű csere hibrid hajtásúra.
  3. A B26 járat teljes hosszában történő átállítása trolibusz üzemre.
  4. A B26 járat teljes átállítása trolibusz üzemre, a szigeten önjáró üzemmel.

 

Tudatában vagyunk annak hogy az 5-ös metró nyomvonala lehetséges hogy érinti a szigetet, de ennek ellenére javasoljuk a négy megoldás valamelyikének megvalósítását. Ennek okai:

 

  1. Az 5-ös metró megépülése és nyomvonala bizonytalan.
  2. Az esetleges megépülé s időpontja sajnálatos módon nagyon távoli.
  3. Mindig lesznek olyanok akik nem fognak felszállni a metróra.

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben !

Az ÁK52 szervezok.

Vissza a főoldalra