A 26-os busz vonalának átállítása trolibusz üzemre

a szigeti szakaszon önjáró üzemmel

 

 

A sziget levegőjének védelmét (pillanatnyi technikai fejlettség szintjén) a 26-os busz trolibusz üzemre történő átállítása szolgálja a legjobban. Ez azonban csúnya szóval nem túl innovatív megoldás, és a szigeten belül munkavezetékek kiépítését kívánja. A hazai gyártású úgynevezett önjáró trolibuszok új megoldás lehetőségét nyitották meg. Lehetségessé vált, hogy a szigeten belül a járművek munkavezeték nélkül önjáró üzemben akkumulátorról közlekedjenek. Az akkuk töltése pedig az Árpád és a Margit hídi dugókban munkavezetékről automatikusan megvalósul. A megoldás egyetlen speciális eszközt kíván. A sziget két végén a lejáróknál a munkavezetéket úgynevezett dokkoló kapukban kell végződtetni. Ezek biztosítják az áramszedő ostorok dokkolását a munkavezetékre. Mivel ezeken a pontokon úgyis megállók vannak, a művelet a le és felszállások ideje alatt elvégezhető, így az utasok a műveletből nem vesznek észre semmit. Korszerű járműveknél ez automatikusan folyik le, amelyet a vezető kiszállás nélkül kamerán keresztül felügyelhet. A dokkoló kapuk akár törésálló üvegből formatervezhetők, így városképi szempontból láthatatlanok lesznek. A szigeten kívül szakasz tekintetében a megoldás megegyezik a teljes troli üzemével.

 

Budapest, 2005.02.17

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Vissza a főoldalra.