Utolsó frissítés: May 26, 2007
M5 ++
Metró a központban. Metró a kerület központjában

Vissza az Elképzeléseink menübe

Örömmel hallottuk hogy az 5-ös metró szűkebb hazánk felé fog kanyarodni. Viszont mint akik jól ismerik a környéket rögtön néhány jobbító javaslatot is meg tudtunk fogalmazni.

 

Miért nem jó a jelenleg érvényes terv:

  • Mert elkerüli mindkét kerület sűrűn lakott részeit.
  • A megállókban nem lehet megfelelő csatlakozást kiépíteni az átmetsző buszjáratoknak.
  • Erzsébetnél nem jut tovább.
  • Mert nem veszi figyelembe az átszállási pontokat.
  • Pesterzsébet fontosabb átszállási pontjait az alábbi térkép szemlélteti:

    A fenti térképen jól látható, hogy hol helyezkednek el azok a pontok amiket a felszín alatti vonalvezetésnek ki kell szolgálnia. Az is látható, még ha két megállót is tervezünk erre a célra (Határút és Topánka), akkor is három átszállási pont legalább egy megállós rágyaloglási távolságra lesz.

 

Javaslat:

  • Vágóhíd - Pesterzsébet VÁ MÁV vágányokon +1 sínpár (1.6km hosszan kiépítve) 2MrdHUF.

  • Szabadkai utca - Lajtha László utca - Topánka utca - Pesterzsébet VÁ kéregben 1 állomással 5MrdHUF.

  • Pesterzsébet VÁ - M0 autópálya kétvágányosítás 7MrdHUF.

  • MÁV és RHÉV vonal átkötés kétvágánnyal az M0 mentén 1MrdHUF.

  • Összesen 47MrdHUF (Ráckevéig elérő vonal).

 

Előnyök:

  • Pesterzsébet legforgalmasabb pontját trafálja el. Busz és villamos átszállás könnyedén megoldható.

  • Közel duplájára növeli a potenciális utasok számát a jobb vonalvezetés.

  • Soroksár pont a közepén halad át. Busz átszállás szintén könnyedén megoldható (busz végállomás kiépíthető).

  • Egy húzásra megvan az M5 egész Ráckevéig.

  • Ezen a nyomvonalon Erzsébet a távolsági járatok által kikerülhető.

  • A MÁV-os szakasz gyorsabb lehet mint a kéregvasút (metró).

  • Szabadkai utcánál rögtön megépíthető a Kunszentmiklós vonal - Ferencváros teherpályaudvar átkötővágány (teher és gyorsvonatok!).

  • Legfőbb előnyként pedig az eredeti költségvetésben szereplő összegért sokkal jobb eredményt ad.

 

Műszakilag: Az új nyomvonalra egy elsődleges és egy másodlagos elképzelés van a tarsolyunkban. A kérdéses szakaszon kéregvezetés végig lehetséges. Bontani csak a Helsinki mellett álló szolgáltatóházat kell. A megálló szinte teljesen eltüntethető a sportpálya alatt. Kijáratai lehetnek az áruház és a könyvtár felé.

A helyi domborzati viszonyok miatt a szakasz mindkét vége a jelenlegi pálya magasságában helyes szintben végződik. A Szabadkai utcánál a MÁV és M5 vonal keresztezi egymást. Itt szintbeli kereszteződés javasolt, mivel a MÁV vágány részére mindkét irányból várakozó szakasz áll rendelkezésre.

 

Kérdés: Belekeverendő-e Kunszentmiklós (Solt, Dömsöd ...)?

 

Hab a tortán: A Ráckeve - Haraszti - Pesterzsébet tengelyről gyorsvasúti viszonylatok nyithatók Esztergom, Vác, Veresegyháza, Gödöllő, Hatvan, Cegléd irányokba. Ezek természetesen városi szállítási feladatokat is elláthatnak. Például Pesterzsébet - Városliget menetidő 14 perc.

Részletesebben lásd az ERG koncepciót!

 

Vágyálom: A kerület vezetése és az ellenzék együtt lobbizik a megvalósulásért a lakosok érdekét a pártérdek elé helyezve.

 

Felajánlás: Ha valaki elakad a tervezésben vagy megvalósításban nyugodtan forduljon hozzánk kérdéseivel.

 

Budapest, 2005.03.15., frissítve: 2014.12.13

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Kapcsolódó anyagok: Az 5-ös metró alternatívája és A 4-es metró vonalfejlesztése

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Főoldal