Utolsó frissítés: Jan 06, 2015
 
Teherforgalom és a fék nélküli IFA története...

Elképzeléseink oldalra

Északi elkerülő út megépítése

 

Kerületünkön az átmenő forgalom növekedése miatt szinte elviselhetetlen környezetterhelés nehezedik. Az elnagyolt és elhanyagolt közlekedésfejlesztési koncepciók nyomán a gépjármű- és teherforgalom egy folyosót alakított ki magának, ami kis ereszszélességű utakon kertvárosi terülteken halad. Ez a XXI. század környezetvédelmi elveit és előírásait messze nem teljesíti.

A forgalom szerkezetét vizsgálva a kelet-nyugat irányú folyosó jelenti messze a legnagyobb problémát. Szennyezi a Topánka és Kossuth és Nagysándor utcákat, továbbá kontaminálja a kerület belsejét. Ráadásul ugyanezen problémát okozza a két szomszédos kerületnek, Csepelnek és Kispestnek is. Ezen nyomás csökkentése csak egy a kerülettől északra megépülő elkerülő út megépítésével lehetséges. Az út szinte kizárólag ipari területeken halad át, ezért szennyezés ott nem okoz komoly gondot.

Eddig született néhány elképzelés a probléma megoldására , de ezek közül egy sem jutott el addig hogy jó megoldást kínáljon.

Éppen ezért szervezetünk kidolgozott egy elképzelést, amely műszakilag, közgazdaságilag és környezetvédelmi szempontból is olyan egységes megvalósítható megoldást vázol fel, amely eddig erre a problémára vonatkoztatva nem létezett.

A tervdokumentáció innen tölthető le.

A felvázolt nyomvonal egy közúti és városi vasút gyűrűt nyitna a Határút M-től egészen Budafokig. A javasolt nyomvonal lehetőséget ad a XXI. századi környezetvédelmi követelmények betartására, és tehermentesít rendkívül sok alkalmatlan útvonalat.

Járulékos eredményként lehetővé válik a 3-as villamos nyomvonalának meghosszabbítása illetve kiegyenesítése ezen út mentén a műtárgyak felhasználásával.

 

Budapest, 2005.11.05, frissítve: 2015.01.06

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

 

Vissza