Utolsó frissítés : January 12, 2007
 

A PARTAGAS szivar védjegye
Vissza az Elképzeléseink oldalra

Villamos a Havanna- és Gloriett-lakótelepen

 

A szomszédunkban is van egy elfeledett lakótelep, amit megépítettek de elfelejtettek hozzá tömegközlekedést csinálni.

A hivatalos koncepció szerint ezen az utcán kellene két vágánynak két forgalmi sávnak és két járdának elférnie (ugyanúgy mint Soroksáron ebben az utcában) a 42-es villamos vonalának folytatásaként.

Mi ehelyett az 50-es villamos leágazásaként (mondjuk 50b) javasoljuk a megvalósítást.A lakótelepre bevezető 100m egyik vágányát itt a másikat pedig itt lehet behozni, a lakótelepen belül már bőven van hely az építkezésre. Így a bővítés nyomvonala Margó Tivadar utca - Méta utca (Soroksári útig) érintve a Havanna és Gloriett-lakótelepet.

Ha már itt tartunk alkalom kínálkozik rögtön egy másik komoly probléma megoldása, a lajosmizsei vasútvonal bevezető szakasza (Kőbánya Kispest VMH és Kettős Kőrös út között). Ez szintben keresztezi a következő forgalmas útvonalakat:

 

  • Derkovics Gyula utca
  •  
  • 50-es villamos
  •  
  • Üllői út
  •  
  • 42-es villamos (majdan)
  •  
  • Ady Endre utca
  •  
  • Temesvár utca

 

Ennek következtében itt jó nagy dugók alakulnak ki és a forgalom is akadozó. Ezen probléma megoldására 6 híd megépítése a szokásos megoldás olyan 15MrdHuf értékben.

Mi inkább azt javasoljuk hogy a vasútvonalat a Vecsés út rendbe hozott vágányon és a Soroksári pályaudvaron át hozzuk be a városba olyan 150MHuf beruházással (és akkor már benne van a Nagybani Piac VÁ. is). Innen kiváló minőségű most felújított pályán mehet tovább akár a Keleti akár a Nyugati akár a Kőbánya Kispest pályaudvarokra végződtetve. A ráckevei hévre (vagy az utód villamosokra) való átszálláshoz a Kén utcánál kultúrált vasúti megálló biztosított. Javaslatunk szerint a Kispest VÁ. és Kőbánya Kispest VÁ. közötti szakaszt le kell zárni, illetve ha szükséges a Soroksár VÁ. és Kispest VÁ. között ipari vágányként kell tovább működtetni.

Az Üllői út és Kőbánya Kispest VÁ. közötti szakaszt akár egyvágányosan is villamos vonallá kell átalakítani, és itt közlekedhet az 50b gyorsvillamos a Havanna és Kőbánya Kispest Metró végállomás között a jelenlegi 136-os buszhoz képes harmad annyi menetidővel! Az 50-es villamosra a két megállónyi közös szakaszon az átszállás biztosított.

 

Elérhető dokumentumok:

a). A bővítés útvonala.

 

Budapest, 2004.08.01

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

Vissza a főoldalra