Last Updated: Sept 19, 2008
 

Rákoskeresztúr villamos

Vissza az Elképzeléseink oldalra

Rákoskeresztúr gyorsvillamos, metró helyett jobbat és olcsóbban

 

Rákoskeresztúr kötöttpályás közlekedése mindmáig megoldatlan. Természetesen mindenki azonnal metrót akar építeni, de ennek költségei csillagászatian magasak, és szükségessége is megkérdőjelezhető.

Másik oldalról azonban a XVII. kerületben a relatíve sűrű és jól elhelyezkedésű vasúti pályák kiváló lehetőséget nyújtanak gyorsvillamos (gyors HÉV) üzemeletetésére. Lehetséges egyik viszonylat a Rákoskeresztúr vkp. - Élessarok - Hungária krt. - Baross tér végállomástól végállomásig ~15p menetidővel. Így megvalósítható a dolog olyan ~40MrdHUF-ból, egy metró olyan ~800MrdHUf alatt nem úszható meg.

A pálya szempontjából támaszkodni lehet a MÁV infrastruktúrájára. Ezen a szakaszon biztosító berendezés felújítás után bőven van kapacitás. A be- és kicsatlakozásoknál akadálymentes (felül vagy aluljáró) javasolt. A Rákos végállomás elhelyezésére több megoldás kínálkozik. Egy részről a Ferihegyi út mentén kiépíthetők a vágányok (városi villamos!). Más részről a sportpálya áthelyezhető, és ott alakítható ki a végállomás. Harmad részről egy magasvillamos bevihető a városközpontba.

Járművek tekintetében kétáramnemű szükséges.
Célszerű a további bővítéséket is figyelembe venni, és a járművet harmadik sínes szedővel is felszerelni. Így további bővítési lehetőségként a 4-es metróba csatlakozva kiterjeszthető a Rákoskeresztúr vkp. - Élessarok - Hungária krt. - Baross tér - Kálvin tér - MóriczZsiga - Kelnföld vpu. viszonylatra.
Persze ez közel sem a teljes skála, mert adott a műszaki lehetősség például a Pécel-Isaszeg-Gödöllő irányra is.

 

Budapest, 2008.09.17

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben !

Az ÁK52 szervezok.

Vissza a főoldalra