Budapest Belváros Intelligens Forgalomirányítási Rendszer
A fővárosban és különösen a belvárosban a forgalom mértéke rendkívüli módon megnövekedtet. Ennek következtében a gépjármű és a tömegközlekedés
rendszeresen dugókban végződik. Sokan feltették a kérdést miként lehet a
helyzeten javítani? Bármily meglepő, de a megoldás kézenfekvő!
A belvárosra kiterjedően egy úgynevezett intelligens forgalomirányítási
rendszert kell kiépíteni.
A rendszer a következő útvonalakon valósulna meg:
- Bocskay út, Október 23. utca, Irinyi József utca, Petőfi híd, Ferenc körút,
József körút, Erzsébet körút, Teréz körút, Szent István körút, Margit híd,
Margit körút, Szilágyi Erzsébet fasor.
- Üllői út, Múzeum kőrút, Károly körút, Bajcsy Zsilinszky út, Váci út.
- Andrássy út.
- Krisztina körút, Alkotás utca.
- Bartók Béla út, Szabadság híd, Vámház körút.
- Budaörsi út, Hegyalja út, Erzsébet híd, Kossuth Lajos utca, Rákóczi út.
A Széchényi lánchíd és a hozzávezető utak ekkor az átmenő forgalom elől
lezárhatók, és akár sétáló utcává alakíthatók.
Előnyök:
- Forgalomirányítási eszközökkel 30-40%-ban megnövelhető az útvonalak áteresztőképessége.
- Forgalomirányítási eszközökkel 30-40%-ban csökkenthető az útvonalak légszennyezettsége.
- Forgalomirányítási eszközökkel a lefedő útvonalakon a tömegközlekedés menetideje
40-50%-kal csökkenthető!
- Forgalomirányítási eszközökkel a lefedő útvonalakon a tömegközlekedés
szállítókapacitása 40-50%-kal növelhető!
Bevezetésének szinte semmiféle hátránya sincs. Összegzésként jól látható, hogy ez
az egyetlen megoldás a belváros forgalmi helyzetének javítására. Különösen igaz
ez Budapest esetében, mivel a város urbanisztikai szerkezete nem teszi lehetővé
a gépjármű-forgalom teljes kizárását a belvárosból.
Budapest, 2006.01.15.
Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).
Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben! |