Utolsó frissítés : January 17, 2007
IFR
Klikk
IFR definíció. Klikk.

Vissza az Elképzeléseink oldalra

Budapest Belváros Intelligens Forgalomirányítási Rendszer

 

A fővárosban és különösen a belvárosban a forgalom mértéke rendkívüli módon megnövekedtet. Ennek következtében a gépjármű és a tömegközlekedés rendszeresen dugókban végződik. Sokan feltették a kérdést miként lehet a helyzeten javítani? Bármily meglepő, de a megoldás kézenfekvő! A belvárosra kiterjedően egy úgynevezett intelligens forgalomirányítási rendszert kell kiépíteni.

A rendszer a következő útvonalakon valósulna meg:

  • Bocskay út, Október 23. utca, Irinyi József utca, Petőfi híd, Ferenc körút, József körút, Erzsébet körút, Teréz körút, Szent István körút, Margit híd, Margit körút, Szilágyi Erzsébet fasor.
  • Üllői út, Múzeum kőrút, Károly körút, Bajcsy Zsilinszky út, Váci út.
  • Andrássy út.
  • Krisztina körút, Alkotás utca.
  • Bartók Béla út, Szabadság híd, Vámház körút.
  • Budaörsi út, Hegyalja út, Erzsébet híd, Kossuth Lajos utca, Rákóczi út.

A Széchényi lánchíd és a hozzávezető utak ekkor az átmenő forgalom elől lezárhatók, és akár sétáló utcává alakíthatók.

 

Előnyök:

  • Forgalomirányítási eszközökkel 30-40%-ban megnövelhető az útvonalak áteresztőképessége.
  • Forgalomirányítási eszközökkel 30-40%-ban csökkenthető az útvonalak légszennyezettsége.
  • Forgalomirányítási eszközökkel a lefedő útvonalakon a tömegközlekedés menetideje 40-50%-kal csökkenthető!
  • Forgalomirányítási eszközökkel a lefedő útvonalakon a tömegközlekedés szállítókapacitása 40-50%-kal növelhető!

 

Bevezetésének szinte semmiféle hátránya sincs. Összegzésként jól látható, hogy ez az egyetlen megoldás a belváros forgalmi helyzetének javítására. Különösen igaz ez Budapest esetében, mivel a város urbanisztikai szerkezete nem teszi lehetővé a gépjármű-forgalom teljes kizárását a belvárosból.

 

Budapest, 2006.01.15.

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

Vissza a főoldalra