EU fejlesztési pénzek felhasználása
Épp most folyik kb. nulla társadalmi egyezetés mellett a következő ciklus és az újjáépítési pénzek elosztásának tárgyalássorozata. Gonosz módon és kéretlenül azért felelevenítenénk néhány olyan javaslatot, amely Budapest és a központi régió szempontjából mielőbbi megoldásra vár:
Pesti fonódó villamoshálózat benne Jászai Mari tér - Árpád híd nagy forgalmú szakasz akár a Jászainál kéregbe. Örs vezér tér - Újpalota gyorsvillamos (az M4 alternetívájaként). Boráros tér - Csepel illetve Boráros tér - Soroksár villamosvonal, az előbbi Csepelen belül meghosszabbítva (pl. temetőig).
Albertfalvai híd a Szabadkai útnál létesítendő párjával. A hozzá tartozó úthálózat az M1-M7 autópálya bevezető szakaszától a Kerepesi útig. Kelenvölgyi közúti alagúttal egészen a Balatoni útig. Magas vezetéssel a Gyáli és Üllői út között. Közúti alagút a Vaspálya és Maglódi utak között.
Hungária körút kereszteződéseinél számtalan felüljáró vagy aluljáró megépítése, ami gyorsítja a forgalmat és lényegesen csökkenti a légszennyezést.
Rákoscsabán a Pesti út és Keresztúri út kereszteződésének revíziója felüljáróval. Rákoscsabán a Pesti út és Ferihegyi út kereszteződésének revíziója felüljáróval.
Az Erzsébet híd és Vágóhíd közötti főgyűjtő csatorna teljes átépítése (kiemelt közegészségügyi feladat).
Belváros zöld revíziója. Ki kell vásárolni lakótömböket, és lebontva zöldfelületté alakítani azokat.
M3 Y meghosszabbítása Havanna lakótelep illetve Újhegy lakótelep végállomásokkal. M2 meghosszabbítása egy megállóval Rákosfalváig akár magasvezetésben is. M4 meghosszabbítása Budaörs Virágpiacig.
Ráckevei HÉV nagyvasúti üzemre állítása és bekötése Dunaharasztinál a 150a vasútvonalba. Szentendrei HÉV nagyvasúti üzemre állítása és bekötése Aquincum-nál a 2-es vasútvonalba.
A Batthyányi tér - Aquincum szakasz villamosvonallá (városi vasút) történő átalakítása (opcionálisan kétáramnemü járművekkel Békásmegyerig).
A Fogaskerekű vasút felső és alsó szakaszának meghosszabbítása mint kiemelt környezetvédelmi beruházás.
Az 1-es villamos meghosszabbítása Törökbálintig (M4 meghosszabbítás alternatívájaként) gyakorlatilag korszerűbben visszaépülne a HÉV.
150a vasútvonal kétvágányosítás és zajvédelem Kén utca és a BILK (Dunaharaszti) között.
Ferencvárosi rendezőnél kétszintű vasúti pályarendszer, mivel ekkora forgalmat már egy szint nem visz el (lásd Wien Hauptbanhof). Kén utcai rendezőpályudvar megszűntetése.
Pesterzsébet Kossuth Lajos utca meghosszabbítása (kerékpár és sétáló) a Kisduna partjáig.
Főleg a külső kerületekben a szűk és veszélyes kereszteződések rendbetétele ingatlan kivásárlással.
Amit értelmetlennek látunk:
M2 és GHÉV összekötése (műszaki problémák, túl kicsi a GHÉV forgalma).
Kelenföldi buszpályaudvar bővítése (az oda vezető közutak telitettsége miatt értelmetlen).
M3 meghosszabbítása Káposztásmegyerig (lassú és nincs elég utas).
Ami miatt a plafonon vagyunk:
Lassan két éve felhívtuk a Fővárosi Önkormányzat figyelmét, hogy készítsen egy piros könyvet amiben részletesen felsorolja a mielőbb végrehajtandó fejlesztéseket. Ezt a könyvet bárkinek az orra alá lehetett volna dugni (kormány, parlament, EU). Sajnos kérésünk süket fülekre talált. Most viszont nagy szükség lenne rá.
kendi zsolt
|