|  Technológia, Központi táplálású elektromos hajtás    A központi táplálású elektromotoros hajtás szintén nagyon régi technológia. Egy központi erőműben előállítják az energiát. Ezt bonyolult vezetékhálózaton vagy sínen át eljuttatják a járműhöz, ahol elektromotor hasznosítja azt. Az első előnye amely az elektromotor használatából ered, hogy az úgynevezett nyomatékkarakterisztikája sokkal jobb mint a robbanómotoré. Ez azt jelenti, hogy különböző fordulatokon sokkal nagyobb és egyenletes teljesítményre képes.  Másik előnye, hogy például a vizierőműben előállított energia az egyik legtisztább. Elektromotoros hajtással kombinálva pedig az egyik legtisztább közlekedési módot adja.  Harmadik előnye, hogy a járműnek nem kell magával vinnie az üzemanyagot ami működteti. A korszerűbb elvek alapján felépített járműveknél a üzemanyag egy kis vagy kisebb részét azért magával kell vinnie például akkumulátor formájában.  Megjegyzendő, a technológia tisztaságát az határozza meg, hogy az üzemanyagot (ebben az esetben az elektromos áramot) milyen tisztán állítják elő. Például egy erősen szennyező lignit-erőmű környezetszennyezőbbé tudja tenni a technológiát mint amilyen a dízelhajtás. Hátránya, hogy az energia eljuttatása a járműhöz bonyolult és költséges, ezért csak sok ember szállítására alkalmas járműveknél például nagyforgalmú helyi vagy helyközi tömegközlekedésnél alkalmazható. Megjegyzendő, hogy ha nem tartják karban a rendszert akkor az elektromos ívek miatt az alacsonylégköri ózon kibocsájtása megemelkedhet. Minden nyűge ellenére széles körben használják a világon. Lényegesen csökkentheti a fékszennyezés mértékét.   Megjegyzendő, hogy a Magyar mindig találékony nép volt, és az ICS típusú városi villamosnál bár lehetősség lett vonal az elektromos fékezés alkalmazására, mégis dobfékkel fékeznek.   Gyakorlatilag a BKV által használt összes trolibusz, villamos, metró, HÉV ilyen hajtással rendelkezik. |