A jó múltkorában beszélgettünk egy felelős önkormányzati tisztségviselővel, és szóba került a metróépítés. Nem értette miként lehet hogy nem épülnek metró vonalak, amikor ugyannyiba kerül egy kilométer metró mint egy kilométer autópálya.Ekkor döbbentem rá hogy ezt a kérdést sürgősen tisztázni kell.
Beruházás |
Egységára |
Kényszermunka |
Autóbusz (2T) |
~ 35MHUF/db. |
~ 20 emberév |
Autóbusz (3T) |
~ 45MHUF/db. |
~ 25 emberév |
Trolibusz (2T) |
~ 75MHUF/db. |
~ 42 emberév |
Trolibusz (3T) |
~ 105MHUF/db. |
~ 58 emberév |
Villamos (~300 utas) |
~ 350MHUF/db. |
~ 194 emberév |
Trolibuszpálya (2 munkvezetékes) |
~ 130MHUF/km. |
~ 72 emberév |
Villamospálya (2 vágányos) |
~ 200MHUF/km. |
~ 111 emberév |
Autóút (2 sáv) |
~ 380MHUF/km. |
~ 211 emberév |
Autópálya (4+2 sáv) |
~ 1000MHUF/km. |
~ 555 emberév |
Metró (kéregben) |
~ 10000MHUF/km. |
~ 5555 emberév |
Metró (mélyben) |
~ 25000MHUF/km. |
~ 13889 emberév |
Az árak csak tájékoztató jellegűek, az árarányok érzékeltetésére szolgálnak, és millió Magyar forint egységben kerülnek kifejezésre!
A kényszermunka mértékegység fejezi ki legjobban azt, hogy egy adófizetőnek mennyit kell dolgozni egy közberuházás megvalósulásáért. Egy munkás munkája 150 ezer forint átlagfizetéssel került beszámításra. A megadott szám azt jelenti hogy hány adófizetőnek hány évig kell csak ezen projekt megvalósulásáért dolgoznia.
Budapest, 2005.12.12
Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).
Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben! |