Utolsó frissítés: January 22, 2007
Mennyi?

Két kroncsi egy pengő...

Vissza a Mérések oldalra

A jó múltkorában beszélgettünk egy felelős önkormányzati tisztségviselővel, és szóba került a metróépítés. Nem értette miként lehet hogy nem épülnek metró vonalak, amikor ugyannyiba kerül egy kilométer metró mint egy kilométer autópálya.Ekkor döbbentem rá hogy ezt a kérdést sürgősen tisztázni kell.

 

Beruházás

Egységára

Kényszermunka

Autóbusz (2T)

~ 35MHUF/db.

~ 20 emberév

Autóbusz (3T)

~ 45MHUF/db.

~ 25 emberév

Trolibusz (2T)

~ 75MHUF/db.

~ 42 emberév

Trolibusz (3T)

~ 105MHUF/db.

~ 58 emberév

Villamos (~300 utas)

~ 350MHUF/db.

~ 194 emberév

Trolibuszpálya (2 munkvezetékes)

~ 130MHUF/km.

~ 72 emberév

Villamospálya (2 vágányos)

~ 200MHUF/km.

~ 111 emberév

Autóút (2 sáv)

~ 380MHUF/km.

~ 211 emberév

Autópálya (4+2 sáv)

~ 1000MHUF/km.

~ 555 emberév

Metró (kéregben)

~ 10000MHUF/km.

~ 5555 emberév

Metró (mélyben)

~ 25000MHUF/km.

~ 13889 emberév

 

Az árak csak tájékoztató jellegűek, az árarányok érzékeltetésére szolgálnak, és millió Magyar forint egységben kerülnek kifejezésre!

 

A kényszermunka mértékegység fejezi ki legjobban azt, hogy egy adófizetőnek mennyit kell dolgozni egy közberuházás megvalósulásáért. Egy munkás munkája 150 ezer forint átlagfizetéssel került beszámításra. A megadott szám azt jelenti hogy hány adófizetőnek hány évig kell csak ezen projekt megvalósulásáért dolgoznia.

 

Budapest, 2005.12.12

Készítette: Kendi Zsolt (ÁK52 szervező).

 

Ha véleményed van keress meg minket elektronikus levélben!

Vissza a főoldalra